torsdag 19 maj 2011

19/5 - Premiärbadat, både jag, mobil & kamera...

Har haft en riktigt grymt kul dag med jobbet idag, är hemma lite snabbt för ombyte och uppfräschning bara.
Snille-Sarah har dock varit i farten som tog med mobil och kamera ut i gocartbåten =( Hade inte varit någon fara om jag bara TÄNKT på att de var med och låg i fodralet i ett sidfack och kollat till det lite då och då - nu gjorde jag dock inte det för ens vi skulle åka in mot hamn igen och då hade de legat länge och väl längst bak i båten i stället, dränkta av vatten blandat med bensin. BRA SARAH!! Får se hur jag löser detta, mobilen behövs ju verkligen i helgen när jag ska upp till Sthlm... Får lösa det innan jag drar från GBG imorgon.

En glass i solen innan båtarna

Lunchen på Marstrands Havshotell var riktigt god i alla fall, och båtgocarten är något av det roligaste jag varit med om nånsin. Heeelt hysteriskt roligt! Blöt blev man kan jag lova, från topp till tå i stort sett - trots att jag hade seglarjacka, träningsoverall-jacka, fleece-tröja, rugbytröja & linne lyckades jag bli blöt ända in till BHn, och inte lite blöt heller, skulle nästan kunna säga att jag premiärbadat. Vi har verkligen lyckats pricka en helt perfekt dag för detta med strålande sol och massor av vågor, en kollega lyckades till och med skaffa sig ett litet jack i armbågen när de landade i en vågdal och de flesta "gubbarna" kommer nog klaga över stela och tillknycka ryggar ikväll ;) Jag och min enda kvinnliga- och även i åldern närmast mig-kollega och jag klarade oss dock undan med några troliga blåmärken, trots att vi nog faktiskt var bland de galnaste :p Rekommenderas alltså STARKT att testa på detta någon gång, men ett tips är att ta med mjuk och tjock dyna att sitta på, för bekvämt var det inte för 5 öre i de hårda plaststolarna utan någonting att hålla sig i - men vem tänker på bekvämlighet när man har kul??! :p

På väg ut mot vågorna :p


Nepp, nu ska jag fixa till mig lite här för att ta bussen om en stund in mot stan och Okley´s där det blir middag & musikalshow med Las Vegas-tema :)





**Like it, love it** /Sarah

Inga kommentarer: