onsdag 27 april 2011

27/4 - Klagosång!

Hatar att klaga och låta grinig, men idag ingen bra dag rent kroppsligt :( Har ont lite här och där, känner mig som 80 trötta bast - benhinneinflammation på vänsterbenet fick jag i fredags efter tävlandet, vilket var helt borta på lördag och söndagens tävlingar men som självklart blossade upp igen efter gårdagens Bodycombat, använde mina Fred Perry-sommarskor igår som jag fick skoskav av på ovansidan vänster stortå (som jag alltid får av dem, morr). Vaknade i morse och hade så vansinnigt sprängande ont i tån, en himla konstig känsla för lite skoskav tyckte jag, och mycket riktigt något vanligt skoskav var det inte utan en sprängfylld blodblåsa av något konstigt slag, stack hål på den och satte på plåster men inte satan har det hjälpt direkt. Till råga på detta har höfterna krånglat mer och mer ju längre dagen gått, det är liksom som en molande värk konstant hela tiden och helst plötsligt då och då så hugger det till av helvete, kollegan tyckte jag skulle gå hem och vila när jag stod och gjorde konstiga grimaser när vi pratade... Men kan ju för satan inte gå hem pga höftont när man är 26 år??!! Speciellt inte när jag har massor att fixa innan jag drar till Hemsedal imorgon, tur att jag ska jobba några timmar imorgon också så jag hinner få undan det som ska göras.

Fina är de ju...

Men förbannad elaka :(
Ja jag vet att nagellacket är utanför,
målade igår - ska fixa till idag ;)
Längesedan jag hade så här ont nu faktiskt, knäna har spökat en del dock men det vet jag är när jag sitter stilla mycket på kontoret t ex, höfterna har jag ingen direkt koll på i vilka situationer det kommer, men troligen pga ansträngning.
Jaja, fuck it helt enkelt!

Underbar uppladdning inför Hemsedal verkligen! Sist halsfluss och nu det här, bingo! Hoppas innerligt att det mest gått över till imorgon.
På något sätt ska jag nu överleva dagens "to-do" inför resan:
* Systemet
*Apoteket
* Mataffären
* Tvätta
* Städa
* Packa
* Lägga packningen i bilen
* Göra pannkakor
* Färga ögonfransar & bryn
* Lämna Combat till hundvakten

* Mejla kursare
* Förhoppningsvis fixa filmen från lydnaden & ev agilityn

Något gym blir det inte idag iaf :(

...min mardröm är att jag ska ha sådana här dåliga "leddagar" när vi är uppe och ska vandra i Kebnekaise. Har ärligt talat inte en susning om vad jag ska ta mig till om jag får akut höft- knä- eller fotledsont där uppe. Men dumt att oroa sig i förväg, det är bara att hoppas och tro att allt kommer gå bra helt enkelt! =)

**Like it, love it** /Sarah

Inga kommentarer: