tisdag 29 mars 2011

29/3 - Kontaktfältsbeteende - start over 1

Här är film från söndagens "tryck"-träning. Tycker det över lag går bra men tajmar lite fel någon gång ibland och tränar nog lite för långa pass, vilket märks genom att han blir ofokuserad och slarvig - men jag tror det är åt rätt håll i alla fall :) Ska se vad fröken har att säga om det innan jag går vidare ;)






Var ju uppe på klubben igår också på en lydnadsträningstävling som GMBK hade vilket var riktigt bra och nyttigt! Filmade även då och hoppas kunna lägga ut snart, har inte ens kollat filmen själv än dock. Stackars Emmo var hemma och magsjuk så tog även med Theo upp så han fick aktiveras lite och Emma vila. Körde igenom klass I med honom också - jättekul att köra en annan hund, och inte minst nyttigt! Gick mycket mer bestämt och var mycket mer tydlig med honom, precis som jag BORDE vara med Combat också... Så nu ska det bli skärpning på mig! Fick även filmat med Theo, så lägger ut båda så får ni se om ni ser någon skillnad på mig...


**Like it, love it** /Sarah

Inga kommentarer: