onsdag 16 mars 2011

15/3 - Tränings-combat & rädd Combat

Idag blev det ett Bodycombat-pass på Frölunda, väldigt skönt! Nästa tisdag är det ny release för Asma, Sussie & Caroline - kommer bli grymt kul!

Innan träningen kom sjukling-Johannes och lämnade Charlie som jag tog med på promenad runt Sisjön så han fick röra på sig mer än de korta rundor som J orkar sig ut på runt Domkyrkan ungefär. Hade inte en tanke på att det kanske var halt på grusvägarna där uppe innan jag åkte dit, så det var bara ren tur att broddarna låg kvar i bilen när jag kom fram till parkeringen - hela gångbanan var täckt av blankis i stort sett, men med broddar på gick det som en dans att ta sig runt :p
Johannes mötte upp efter promenaden och tog med båda hundarna hem till sig så jag slapp åka tillbaka till mig och lämna Combat när jag redan var halvvägs vid gymmet, skönt att slippa massa onödigt flängande. Så direkt efter träningen åkte jag in till stan för att hämta Combat och även ta en kvällsrunda med Charlie, och Combat också såklart, så Johannes slapp ut i kvällskylan med sin feber.
Gjorde dock ett väldigt dumt val av promenadväg som resulterade i en hysterisk Combat som hängde sig fram i sträckt koppel i ca 15-20 minuter i ren panik :( Uppe vid Heden var det någon typ av utländsk storfest med mängder av folk, eldar, tält, stor scen, hög musik osv OCH SMÄLLARE & FYRVERKERIER såklart... FAN att detta otyg finns! Några mindre smällare fyrades av precis när vi gick förbi, och sedan var det tokört för Combats del. Efter ca 10-15 minuter när vi gått längs Avenyn ner hade han lugnat sig yttepytte iaf, men då smäller de såklart av ett storfyrverkeri som ekar mellan byggnaderna och pågår i 5-10 minuter, alltså nästan hela vägen hem till Johannes igen, och Combat blir än mer hysterisk - fanns inte så mycket mer att göra än att korta upp kopplet så kort som det bara gick och helt enkelt försöka gå lugnt "hemåt", iaf så lugnt som det går med en panikslagen hund, stackarn :(  Charlie brydde sig inte det mista om varken smällare eller fyrverkerier som tur var i alla fall.
När ska vi få ett slut på dessa rena jävla helvetesgrejer????!

**Like it, love it** /Sarah

Inga kommentarer: