måndag 14 mars 2011

13/3 - Kort helgsammandrag

Helgen har varit riktigt, riktigt bra - precis som jag förutspådde :)
Har väl inga direkta resultat att skryta med från varken agilityn eller lydnaden, men en härligt bra känsla och tro på "framtiden" :) Iofs kom jag och Meg, lånehunden i large, på 4e plats (av 49 startande och 22 "godkända")  i Agilityettan och tog därmed uppflyttningspinne för Hanna så nu står det 1-1 (Hanna tog Combats första Hopp 1-pinne), vilket ju såklart var jättekul (speciellt eftersom jag knappt ens hållit i Megs koppel innan) - men det är ju resultaten med sin egna hund som väger tyngst såklart =)
Combats agilitylopp blev en tjuvstart (DUMMA mig!!), frivillig disk på balansbommen efter ett katapulthopp (MORR!!) och lite strul av mig vid en "hopp-tunnel-hopp"-cirkelsväng, men i det stora hela kändes det annars bra och kontrollerat. Fick gå in och köra som föråkare i hoppklassen sedan, och jävlans vad det gick undan och som planerat. Varför kör man inte alltid så?? Dvs går in med inställningen att verkligen sätta allt, köra offensivt till max och lita på att allt bara funkar?? Är väldigt glad att det finns på film då det nog är det snyggaste lopp vi någonsin gjort i "tävlingssammanhang", lovar att lägga ut det snarast! - och även på agilityloppet och vissa delar av lydnaden (blev lite filmmiss i lydnaden, men lite finns)
Lydnadstävlingen idag genomfördes med inställningen att få ett bra träningstillfälle, ha kul och aktivera min 4-fota vän - hade knappt några tävlingstankar alls på grund av stället vi skulle vara på + faktiskt ganska dåligt med träning det senaste (på prisutdelningen kläcker jag till och med ur mig "- Tack för en bra träning!", när tanken var att tacka för tävlingen såklart...) Och ja, vad ska man säga, det gick faktiskt bättre än förväntat och det var riktigt trevligt - men som sagt - inget resultat att skryta med :p

Efter tävlingen idag så åkte jag & Hanna in till stan med Combat och Janis för lite ögonshoppande på bland annat Femmans Sport och en liten fika. Våra jyckar behöver också få känna på stadslivet ibland ;)
Efter stan var det middag hemma hos världens bästa farfar & farmor, där farfar fyllde 81 år - vart han gömmer de åren är dock en gåta =) God mat, massa skratt och samtalsämnen från allt mellan himmel och jord blev det som vanligt när "släkten" träffas =) Tack så mycket för för allt idag farfar & farmor, vet ju att ni läser ;)

Väl hemma sorterade jag upp "packningen" från igår och idag, dammade, dammsög och röjde undan saker som låg och skräpade här och var innan jag kunde sätta mig i soffan nyduschad och kvällspromenerad vid 22 och slappna av. Har verkligen fått städmani, får ingen ro alls innan det ser OK ut här hemma, speciellt inte om golvet inte är rent/dammsuget - underbart när man har en hund som drar in 1 ton sand- och gruskorn varje gång vi varit ute och det är det minsta blött :p

Ska fixa iordnig filmerna från tävlingarna och lägga in bilder från promenaden med Linda & Ann-Sofie uppe i Linköping, samt skriva lite bättre om både agilityn och lydnaden nu i dagarna - men NU ska jag SOVA.

Go natt och sov så gott, och stooort grattis till krutfarfar igen!!


**Like it, love it** /Sarah

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sarah!
Klart att vi läser om dig och Combat. Så duktig han är!
Vi lagar gärna mat snart igen,
ring bara, du är alltid välkommen.
Stor kram från de gamle