tisdag 1 mars 2011

1/3 - Träning times 2


Slökollar Big Brother på TV11 och smågarvar för mig själv - underhållning på hög nivå ;)
Har kört ett riktigt roligt och muskelansträngande Bodycombat-pass efter jobbet. Just tisdagar brukar jag alltid försöka gå på BC Frölunda som börjar 18:45, och är då inte hemma för ens vid 20:30 ungefär. Combat kommer ut ca 30-60 minuter så att han blir lämnad hemma runt 14, så honom går det ingen nöd på. Men idag så ringde hundvakten och sa att han kunde ta med honom hem efter att han tagit ut honom, och lämna hem honom senare. Så när jag kom hem närmare 21 stod det i vårt "kommunikationsblock": "Combat fick maten vid 16. Har varit ute 4 gånger, blev lämnad 19:30. Han är nog hungrig". Har man världens bästa hundvakt eller?? Ute 4 gånger på ca 6 timmar?

Direkt när jag kom hem dammsög jag heeela min stooora lägenhet på 45 kvm (som görs ca 5 ggr/veckan eftersom Combats päls ääälskar grus...) och gick ut en kvällspromenad här i området. Körde igenom Lydnadsklass 1 i mörkret på den heelt isfria (!) fotbollsplanen här i området, och det kändes riktigt bra! Har inte tränat lydnad alls sedan vår tävling i Nossebro som gick så himla bra. Jag och Hanna ska tävla nu på lördag på Tjörns Brukshundklubb, så får bli några genomkörare fram till dess. Vi måste ju försvara våra 190 poäng ;) Målet är att ta LP1 på de 2 kommande tävlingarna (nu på lördag och den 13/3 på Hundstället Hjärtat med Nödinge BK som arrangör). Vi SKA klara det! :)

Nu är det tajm att lägga sig, nöjd med både mig själv och hunden =)

**Like it, love it** /Sarah

2 kommentarer:

emmy sa...

hej jag älskar svaleskär och även om inte du är med så är ju din urgulliga hund med<3
japp herrå<3

Sarah Carlsson sa...

Han tackar för de snälla orden och skickar en blöt puss ;)