onsdag 5 januari 2011

4/1 - Hundliga datum att se fram emot

Har fortfarande inte bestämt om jag ska göra en ny blogg eller köpa till minne till denna... Vad tycker ni, vad ska sen nya heta i så fall och på vilken bloggsida ska den ligga (Blogger eller Blogspot)?

Tills att jag bestämt mig tänkte jag berätta lite kul saker så länge i alla fall =)

MyDOG Svenska Mässan i GBG står för dörren 6-9 jan, och där kan ni se mig och Combat, tillsammans med våra underbara klubbkompisar från Göteborgs Hundungdom. Vi kommer visa agility i en form av hisnande lagtävling ;), jag, Combat och 4 klubbkompisar inviger även utställningsfinalerna varje dag med ett lagprogram i freestyle som vi hårdtränat för under hela december, tror det kommer bli riktigt bra!

FINALRINGEN:
Torsdag: agility 11:00, freestyle 15:00
Fredag: agility 10:00, freestyle 15:00
Lördag: agility 12:30, freestyle 16:00
Söndag: agility 10:30, freestyle 15:00


Förutom MyDOG så nalkas även Gothenburg Horse Show i slutet av februari, där vi i GHU som vanligt är med på lördagen och söndagen och visar vår fartfyllda agilityshow inför ca 12 000 skrikande människor på läktarna =) Planeringen är i full gång!


Sist men inte minst så kan jag även äntligen avslöja STARTDATUM FÖR SVALESKÄR, TV-serien som vi spelat in under 4 månader i somras, där Combat spelar huvudrollens ständiga följeslagare "Konrad" :D

Datum: 15/1, därefter 10 följande lördagar
Tid: 18:45 
Kanal: SVTB (Barnkanalen)

Fram emot sommaren kommer serien även visas i kanal 1 eller 2.
Lova att sitta bänkande!! :)
Den 10/1 kommer vi som varit med på inspelningen få en förhandsvisning av några avsnitt inne på SVTs biosalong. LÄNGTAR!! Har en känsla av att jag kommer gråta floder :P


Så, det får vara allt för idag. Ska släpa ut Combat på en kvällsrunda nu för att mjuka upp ömma muskler efter en liten mjukstart på gymmet ikväll ...blev både Zumba & BodyCombat tillsammans med Emma P & Tina =)
Imorgon är det genrep för både agilityn och freestylen inne på Mässan, sedan smäller det. Vi kommer i stort sett bo där från torsdag till söndag =)

4 kommentarer:

Linda o Inez sa...

Hej! Vad kul med förhandsvisningen! Givetvis kommer jag sitta bänkad och kolla in bästa brorsan!!!
Jag har hört många som använder wordpress och är skitnöjda, blogger vet jag några nöjda, blogspot vet jag inget om...

Elin sa...

Tack finaste du :)
Ses ikväll!

Agneta sa...

Även jag kommer att titta på barnkanalen varje lördag framöver! Ska bli så spännande!

Anna&TRion sa...

Men va häftigt! Vad mycket det händer runtomkring er, spännande!

Har redan bokat in 15/1 kl 18 45 på SVTB, såklart! Ska bli jättekul att se!

Hde hemskt gärna vilja åkt till MyDog nu till helgen, hade helst velat tävla, men bara åka dit och titta hade varit skitkul! Men så blir det inte, börjar nytt jobb imorrn och är dessutom kanonsjuk, så - lugna puckar vöer helgen tror jag ;)

Had et så jättebra och lycka till under helgen! Hoppas det blir mycket FILMAT så vi som måste sitta hemma får en chans att se det sen!