onsdag 19 januari 2011

19/1 - PT-uppladdning

...eller, jag kanske passar som body builder/belgian blue? 
Fy, idag var det segt att ta sig iväg till gymmet. Bäst är att köra direkt efter jobbet, men idag var jag hemma och åt och gick en liten promenad med Combat innan och fick sedan verkligen riktigt tvinga iväg mig. Väldigt skönt var det som vanligt när man väl kom igång dock, för att inte tala om efteråt när man är färdigduschad och klar för kvällen. Kom hem vid 22 och tog en till kortare runda med Combat (har som "minimål" att gå minst 5 km totalt per dag och tror jag ganska precis skrapade ihop kilometrarna idag), käkade därefter lite kvällsmat och har fastnat i soffan resten av kvällen.

måndag ska jag träffa min blivande Personliga Tränare för första gången, ska bli riktigt spännande! Då ska vi göra en kondition- styrke- och fettmätning och jag får tydligen inte äta på 3 timmar innan. ...lite nervöst att få allt "svart på vitt" faktiskt :P Men mest tycker jag det ska bli riktigt kul och intressant att få mätbara och tydliga mål uppsatta med träningen, vilket jag aldrig haft innan. Undra vad resultatet visar efter de 6 st träningsgångerna med honom? Troligen kommer vi träffas 1 gång varannan vecka och däremellan ska jag träna själv som nu innan, men förhoppningsvis mer fokuserat och med mer kunskap om vad jag faktiskt gör och vilket resultat det ger.

Meeen, ni kan vara lugna, jag ska inte bli nån body builder, och inte någon smal sticka. Jag vill bara lära mig mer om träning, veta att jag tränar rätt och effektivt och finskulptera lite här å där :)

Denna veckans träning ser ut som följer:
Måndag - Body Combat
Onsdag - Cross trainer 25 min + styrka mage & armar
Torsdag - Body Combat eller cross trainer + styrka
Lördag - ev styrka, annars vila
Söndag - Body Combat på en kompis gym i Majorna, Nordic club tror jag det hette

Till detta tillkommer ju alla hundpromenader, som sagt minst 5 km varje dag, på helgerna ofta runt 1 mil eller mer.

Såå, skönt att komma igång igen efter långt uppehåll under december då de knappt funnits någon tid alls till träning. Komiskt nog har jag gått ner 2 kg under just julen, troligen mest i muskler just eftersom jag inte tränat (plus att jag inte är något stort fan av julmat och godis).  Så som sagt, vågen är inget bra mätredskap egentligen, iaf inte när man är har en normalvikt. Då tror jag mer på måttband, den egna känslan och riktiga "professionella"-mätningar av kondition, fett och styrka.

Så tänker jag, hur tänker du? =)

2 kommentarer:

Linda o Inez sa...

Jag tänker...
shit vad ofta du tränar!!!
Själv hinner jag "bara" med två gånger på gymmet i veckan.
Det låter kul med PT, måste rapportera hur det går!
kram

Sarah Carlsson sa...

Haha :P
Riktigt så här ofta kör jag inte vanligtvis, men minst 3 ggr iaf. Men får passa på nu när jag har tid =)
Ska absolut rapportera vidare om PTn :P