torsdag 25 november 2010

25/11 - Home styling!

Nu händer det lite grejer här hemma, äntligen!

Gjort:
Köpt högglans-vit TV-skänk
Köpt skenor till taket för att kunna gömma undan sängen bakom draperier
Köpt cerise-lila vep-gardiner till rumsfönstret
Köpt cerise-lila veckbandsgardin att ha som avskiljare från hall till rum
Satt upp gardinstång
Beställt köksbord + stolar





Att göra:
Skruva ihop skänken (1 miljon delar)
Fixa gardinerna till rätt längd och hänga upp
Sätta upp gardinstång ovanför dörren till hallen
Hänga upp gardinen mot hallen
Sätta upp skenorna i taket vid sängen
Bestämma plats & hänga upp min stora spegel
Byta ut till dimmers i hall, kök & rum


Att sälja:
1 Billy-bokhylla i ek med glasdörrar och hyllor
1 Lackhylla/bänk i ek med 4 fack
2 Malmbyråer i ek, 3 lådor
1 Malmnattduksbord i ek, 2 lådor
1 tjock-TV, Philips (tror jag, stått i förrådet i drygt 2 år)
1 soffbord av "gammal modell" i bok (nåt mörkt trä iaf)


Att köpa:
Vitt soffbord
Vit Lackhylla/bänk med 4 fack
Matta att ha vid soffan under soffbordet
Gardiner/tyg till sängavskiljaren
Stor vit julstjärna till rumsfönstret
Mellanstor julstjärna till köksfönstret, ev på fot
Dimmers


VILL:
Totalrenovera badrummet
Halvrenovera köket
Köpa nya taklampor i hall, rum & kök
Köpa vit möbel till hallen att förvara skor i (kollat lite olika)
Köpa hemmabiosystem
Lägga klinker en bit in i hallen
Glasa in balkongen

Nu jäklar ska jag köra ett race och få ordning på det mesta tänkte jag. Har ju bara bott här i drygt 3 år nu... Så fort jag fått klart med möblerna ska även väggarna tas tag i, dvs tavlor osv. Ska skriva upp allt som behöver göras i badrummet och sedan kolla med min pappas kusin vad han tror att det skulle gå på, och när han kan göra det isf. Köket är det som har lägst prio iom att det är helt OK, dock inte så som jag vill ha det men absolut inga fel på det.

Sovdax nu, snart är det heeelg :)

Inga kommentarer: