tisdag 26 oktober 2010

25/10 - Hurrtta-hund

Måndagen blev ganska så produktiv, fick handlat lite "nödvändiga" saker till Combat efter jobbet. Garderoben utökades med ett regntäcke, halsband och koppel från Hurrtta, men även lite (i Combats tycke) roligare grejer som en kamplaksak med "taggig gummiboll" (en tidigare storfavorit som jag lyckades sänka i havet i våras i Sthlm på bergerspecialen...) och 1 kg levergodis. 
Ja, POFF sa det och så hade näst intill 1000:- gått till hunden av den nyinkomna lönen... Inte allt för ovanligt dock :p 

Visst ser han glad ut över sitt nya fina regntäcke?
:D

I vår Hurrta-garderob ingår nu:
Värt varenda krona :P


Nytt tävlingshalsband. Har länge tänkt köpa ett halsband som man slipper dra över huvudet innan starten.
Detta fick bli i svart
Koppel för att matcha selen vi har sedan tidigare.
Blå-brunt

 Sedan tidigare har vi:
Runt reflexkoppel, blå-svart.
Tyvärr inte jätteskönt att hålla i, därav nyköpet av kopplet ovan.  Detta får nu bli kvällsrunde-kopplet då det mest får fungera som reflex ist för koppel =)
Sele i blå-brunt, såklart =)


Tror jag ska ta och fota alla koppel och halsband jag har någon dag... Garanterat är Combat bergern med störst "garderob" i världen...

Hmm, just ja, produktiv dag var det ju...
Efter shoppingen blev det en runda i höstsolen uppe vid Sisjön. Självklart bara för att jag hade bråttom så kom det en förvirrad lös hund springandes till parkeringen, och inte en ägare så långt ögat kunde nå. Fick fångat in den, kopplat och ringt ägaren. Kom först någon helt annan stans där kvinnan lät väldigt förvånad när jag frågade om hon saknade en hund ..."eh, näää..." Jag proppsade på att jag dock hittat en hund med hennes nummer, tills jag kom på att jag ju faktiskt kunnat sett fel... Hon lät dock inte helt främmande vid tanken att kunna ta över hunden :P Jaja, kom till slut fram till rätt ägare som var på väg mot parkeringen. Släpade med den motvilliga tiken och mötte upp matten efter ett tag. Hon verkade dock inte speciellt bekymrad...

Kom hem och vände i stort sett, vid 18:45 mötte jag upp mitt ex sedan 3,5 år tillbaka för lite ikappsnackande och lättare mat. Hamnade på "Sense" vid Kompassen, provade deras sushi som var OK, men inte värd sitt överpris. Satt och prata om ditt och datt, och helt plötsligt hade nästan 2 timmar gått. Så skönt att varje gång när vi ses känna att vårt bryt var något av de bästa beslut jag någonsin tagit. Inget ont om honom, han är jättesnäll, trevlig och ser bra ut, men vi passade verkligen inte ihop i slutet. Under åldern 17-22 hinner det hända en hel del, och vi växte verkligen åt helt olika håll. Han har det betydligt bättre med sin flickvän som han nu varit tillsammans med 3 år, väldigt glad för deras skull.

Anlände till gymmet vid 21:15 och körde i drygt 1 timma, underbart skönt! Väl hemma vid 22:45 tog jag kvällsrunda med Combat, och var sedan helt klar för sängen i stort sett, men la mig som vanligt ändå inte för ens vid 2-tiden :P Jag är hopplös!

Inga kommentarer: