lördag 2 oktober 2010

2/10 - DM GULD

Yees, "Göteborgs Mix", bestående av mig & Combat, Emma & Egon, Linn & Ella, Linn & Lira, Nettan & Zitha samt Michaela & Benny tog hem Västra Distriktets LAGGULD 2010!! Lagen kunde bestå av 4-6 ekipage i blandade storleksklasser. Totalt var det 13 lag och 77 starter, vi vann med 8 sekunder till silverplatsen. INTE illa pinkat måste jag säga!! Combat hade snabbast tid av alla 77, med endast en hund i närheten med 54 hundradelar efter. Grymt nöjd med hela loppet (inte starten dock) som blev som planerat förutom ett framförbyte där jag märkte att jag lätt fick in ett blindbyte istället. Mmmm, härlig känsla! 

Det individuella agilityloppet (hoppade över hopploppet för sovmorgon) blev lite hejkon bejkon på vissa ställen, och riktigt bra på vissa. Kontaktfälten tragglades, men A-hindret har nu börjat köras som "running" där jag måste lära mig att bli snabbare och få koll på min egen placering.

Inte nog med att vi tog DM-guldet idag, världens bästa bonne-Jenny tog igår hem LAGGULD på VM!!! Stooooort supergrattis!!!!!  



Jag, Linn, Micheala, Emma & Nettan

Fiiina, fiiina bucklan ;)







Inga kommentarer: