tisdag 28 september 2010

28/9 - BC ikväll & kort tävlingsrapport

Ikväll blir det ett garanterat tokbra Bodycombat-pass på Frölundaanläggningen, min toppfavoritinstruktör Sussie P teamar ihop med en annan mycket bra instruktör, endorfinerna och energin kommer spruta åt alla håll!´

Jag vet EXAKT vem min visuella måltavla kommer vara idag (och har varit ett antal gånger innan med dock). Tror faktiskt inte att det finns någon som jag någonsin stött på eller känner som slår den här personens agerande och beteende, och lyckats få mig så förbannad och inte minst frustrerad innan!  VM i bortförklaringar och brutna löften har denna människa(?) vunnit för säkert 10 år framåt! Åååååh, jag vill bara ha det ut ur mitt liv!!!

Söndagens tävling gick sådär, vi kämpade hårt alla 4, men tyvärr blev det ingen 4e sista SM pinne denna gång. Men vi har ca 4-6 chanser till på oss fram tills kvalperioden är slut i april, så nog ska vi 17-nimej klara det! =)
Har ju inte tävlat på hemmaplan innan med Combat, så visste inte alls om det skulle hjälpa eller stjälpa. Med facit i hand var det ingen hjälp, utan istället väldigt stressande för honom. Det var inte ens någon idé att bråka i starterna kände jag tillslut (mer än vad jag gjorde), tror det blev tjuv på alla 4. Kontaktfälten var definitivt inte bättre heller, A-hindret blev det avhopp precis ovanför linjen, på gungan blev han osäker av någon anledning och hoppade av på mitten men låg till släppkommando efter omtagning, balansen såg jag att han hade i tanken att faktiskt stanna första gången men klarade inte att hålla sig, efter omtagning stannade han till släppkommando.
Jag har allt på film och lägger in så fort jag orkar  :P

Nepp, nu är det snart dax. Hunden ska först få sig en promenad och sedan blir det hem och byta om. 18:45 är det FIERCE som gäller!!

1 kommentar:

Jeanette sa...

Ja du Sarah, tänk om vi kunde dela med oss sinsemellan. Jag får lite fart från Combat och du Studsas kontaktfält. Det vore något.

Oj, vad jag skulle vilja köra lydnad med en hund som din. Ha det så bra och så syns vi till SM-et