lördag 18 september 2010

16/9 - Resöhelg ahead

Flängt och farit hit och dit idag efter jobbet för att fixa diverse grejer innan Resö-trippen med tjejligan imorgon. Unnade mig dock hela 2,5 timmar egentid på gymmet (inkl solning, byte av anläggning, crosstrainer, styrka, lång dusch och ombyte), helt underbart skönt! Drog direkt ut till Torslanda för att hämta Resönyckeln hos syrran, där blev det även en liten snabbfika, frukt i ugn med smält vit choklad, mmmm! Tack! (komiskt nog åt jag det för 1 vecka sedan hemma hos Nina också)
Kom tillslut hem vid 23:30 och har nu packat inför morgondagen.

10:30 går bilen från min parkering med mig och Emma P (utan hundar faktiskt), först ska vi hämta kräftor i Feskekôrka hos Hannas pappa eftersom det tyvärr inte blir några från Resö pga blåsten ;( (räkor från Resö blir det dock), därefter plockar vi upp Karin i Vasa, Therese vid Johanneberg och därefter Nina i Kålltorp. Troligtvis gör vi ett handlingsstopp i Grebbestad med ev lunch innan vi installerar oss i huset på Resö :D Beroende på väder, ork och känsla så ser vi vad vi hittar på att fylla resten av dagen med, men en promenad längs havet är näst intill ett måste iaf. På kvällen blir det en liten form av kräftskiva tillsammans med Chrille, Annika, Kristel & Philip som redan åkt upp till Chrilles hus idag.



Kommer bli sååååå nice! Längtat efter denna helgen länge, och till och med vädret ser ut att bli bra. Förhoppningsvis kan det bli lite korvgrillning på sjöbodsbryggan på söndag innan vi åker hem. Skönt att slippa tänka på att röstningen ska hinnas med när man kommer hem, fixade det redan idag - Alliansen fick min röst i alla 3 val. Nu är det bara att vänta och se vad resten av Sverige tycker :)

söndag kväll börjar första riktiga tillfället (hade gemensamma kursstarter igår kväll) på min och Linns valp/grundkurs. Vi har fått in 7 deltagare, och de 4 som vi träffade igår verkade väldigt goa och söta, alla har valpar mellan 3-8 månader, myyys! Ska bli kul att hålla kurs igen nu faktiskt, hade ingen i våras vilket var skönt, men nu är det nya tag :)

Hoppas du får en lika grymt bra helg som jag kommer få :)

Inga kommentarer: