måndag 13 september 2010

12/9 - Känslovinnande helg


Helgen har verkligen varit otroligt bra, en blandning av allt och ingenting ungefär, minus är dock dåligt fotodokumenterande!

Fredagens aw på Que Pasa var mysig och vi blev till slut ett blandat gäng på 9 pers, maten och servicen var iofs inte någon höjdare, nästa gång SKA det bli Mañana om vi så ska boka 1 månad innan! Några drog vidare till RioRio för salsadansande, några hem och jag, Emma P & Viktor fortsatte till BlissMagasinsgatan. Alldeles för sällan jag är där, är ju väldigt bra tycker jag ändå, men ligger lite avsides tyvärr. De första vi går på där är Mackan & Jangvik som hänger världsvant i baren (försöker iaf). Många olika samtalsämnen avhandlades, även en cider och en drömskt god drink, för min del, med namnet "Passionista", mmmm!
Emma och jag var sedan nästan inne på Park Lane, men ändrade oss efter 10 min i kön och åkte helt enkelt hem, klockan stod nog då på 2-nånting.


Passionista

Lördagen var det egentligen en inplanerad agilitytävling på Vara-Grästorps BHK för min del, men hade bestämt mig för att helt enkelt känna efter på morgonen när jag vaknade om det var värt att gå upp 07:30, köra bil 1,5 timma, tävla en agilityklass, diska oss till 99 %, köra hem 1,5 timma ...eller ta sovmorgon.
Ärligt talat var jag inte så trött när klockan ringde, känalsn var 50/50, så jag lät helt enkelt det sunda förnuftet bestämma för en gångs skull, och tog lång sovmorgon :)
Dagen spenderades i stort sett framför datorn i flera timmar, innan jag vid 16 körde bort Combat till Paulina som förhoppningsvis ska tävla med honom i Agria Freestyle Cup, och då självklart även ta sig till finalen i Sthlm i december ;) Ska försöka träna så mycket som möjligt inför det och lämna honom hos henne lite då och då så de får vara bara de 2 utan mig. Därefter blev det make over och kommunaltrafik hem till Nina på tjejmiddag. Lyx! Vi fick underbart god lasange och sedan gino till efterrätt, mumma! Tusen tack fina du!! Vi hade väldigt trevligt och roligt, pratade oavbrutet i 5 timmar ungefär... Jag var dock rätt sugen på att gå ut, men ingen av de andra. "På vägen hem" vid midnatt tog jag istället ett drinkstopp hemma hos Helena, sedan en gemensam "sväng" in med klackarna i taket på Park Lane från ca 02-04:30, innan jag väl landade i min säng vid 05:30.
Helt enkelt en toppnoterad lördag med lite av det mesta som är gott i livet :)


Kusinerna Levin, Nina till höger i sin ursnygga nya hårfärg =)


Efter drygt 2 timmar ringde klockan imorse och det var bara att hoppa i hundkläderna och bege sig med Emma N ut till Torslanda för en inoficiell agilitytävling. Paulina kom med Combat och även Elin fanns på plats, plus massor av andra kända agilityfolksansikten :)
Det blev över lag en väldigt bra (känslo)dag för oss GHUare (som alltid på något vänster lyckas vara de mest högljudda på en tävlingsplats). Inga toppresultat tog väl någon hem, men väl en 2a plats med en rivning för mig och Combat, och en 2a plats även för Emma och Egon med en 5-felare i slalom, Elin & Stella klarade sig igenom alla 3 banorna och fick pris i varje, men med något/några fel även hon. Dock, och nu till det VIKTIGA, känslan har varit bra hos oss alla i det mesta tror jag faktiskt, även för Paulina som diskades i alla 3 lopp, men gjorde mycket bra och många snygga partier i alla lopp. Så att Elin, jag, Paulina och Emma N åkte hem som känslovinnare iaf, och alla som kör agility vet ju att det är faktiskt känslan som räknas. Man kan göra ett felfritt lopp och vinna, men sakna känslan, samtidigt som man i nästa lopp blir diskad men har en grym känsla... I mina ögon är det utan att tveka det diskade loppet som är mest värt.

Mina och Combats vinster har idag varit: starter, k-fält på balans & gunga & team work (inget perfekt dock såklart), vårt ess i rockärmen är slalomingångarna och slalomet i helhet. Nöjd matte och nöjd hund :) Att klaga på är väl A-hindret och konsten att kunna bryta en linje som inte ska tas...  But we´re on it nu känns det som iaf. Väldigt skönt efter den tokdipp vi haft ett bra tag.

Paulina fick tränat lite freestyle till låten de ska ha, innan vi åkte och firade med otroligt god sushi på Torslandakrysset.

Väl hemma igen vid 17 var det inte ro och vila inte, utan städning och sedan finbesök av Emma P och Theo. Vi hade myskväll till Mamma mia på TV med tända ljus och polkachoklad, inte fel alls!

Nu är det sovdax, imorgon väntar inspelning och ev även vanligt jobb, förhoppningsvis även en vända till gymmet.

(Video från idag är klar, men måste laddas upp på U-tuben. Återkommer med lite bilder och bilder helt enkelt...

Inga kommentarer: