fredag 6 augusti 2010

6/8 - Upp

Veckan har inte bestått av mycket att hänga i granen tyvärr, jag vill ha hem min Andrea och Emma P NUUUU!! De är alltid med på påhitt och är lika säkra kort som jag vad det än gäller ungefär :P Andrea tar det ju 3 till hemska månader innan jag får se igen, men Emma kommer iaf i slutet av augusti :D Ojojoj!
Verkligen alla har varit upptagna på sina egna håll denna veckan, och träningen som jag tänkt sätta igång med på högvarv har fått backa undan för en irriterande förkylning på halsen som kom lagom till Gotlandshelgen och inte velat försvinna, skönt nog är det mycket bättre nu iaf så hoppas kunna komma igång med träningen nästa vecka.

Det som avverkats i veckan är i alla fall inspelning hela tisdagen med en scen i början av dagen, sedan ca 5 timmars väntan för att vara med i de 2 sista scenerna. I onsdags var det bara 1 scen som låg vid 11:30 på dagen och var klar runt 12:30, så det blev lite kompensation från all väntan dagen innan :) Tisdagens scener spelades in ute på Öckerö och onsdagens i Särö i en lyxvilla uppe på ett berg med utsikt över hela havet. ...mycket likt mitt egna hus i framtiden måste jag säga :P

Eftersom vi ändå var nere i Särö passade jag på att åka och hälsa på pappas kusin (40-årsfesten som jag var på för drygt 1 månad sedan om ni kommer ihåg). Vi tog en lunch på Golfrestaurangen i värmen och åkte sedan till hans flickväns föräldrar där hon har sina 4 hästar (jag i himelriket) och ännu bättre, ett 2 veckors gammalt föl :D En riktig tuffing som kom fram i hagen och hälsade med nyfikna och busiga ögon, försökte till och med vända baken till och prova bakbenskraften, men en hand på rumpan höll dem som tur var nere :P Hon kommer nog bli en modig hoppare i framtiden. Blev inbjuden på att komma ner och rida någon gång och jag ska verkligen försöka göra slag i saken och åka ner. Det var nog 3-4 år sedan jag red sist, tragiskt...

Efter hästbesöket åkte jag hem med hundarna (tog med Ella från inspelningen också eftersom Pierre skulle jobba på plats fram till 22) och åkte sedan för att möta upp Cillen och Hannawww.pupstore.com som hade utförsäljning nere i Eriksberg, blev lite förvirrad av vägbeskrivningen jag fick av både Hanna & Cillen så tog nog ½ timma att hitta dit, trots att jag parkerat bara 3 minuter därifrån :P Väl där var lokalen full av små skällandes Chihuhuaor som tydligen haft specialöppning 1 timma innan utsatt tid för att få botanisera ostört(?) i alla små rosa dräkter och selar av olika slag :P Tyckte dock det fanns en hel del även för oss med lite större hundar som inte är så puttenuttiga. Åkte därifrån nästan 1,5 timma senare med 2 st Puppia-selar, en i svart och en i jeans- & turkosblått, ett "människotestat" schampoo, samt stans snyggaste mat- och vattenskålar :D Skålarna fanns i flera olika färger- och mönsterkombinationer vilket gjorde valet hur svårt som helst. Är dock supernöjd med dem jag tog till sist :) Matchar mitt kök till 200% och jag är sååå glad :D Tog bara 3 år att hitta de "rätta" skålarna :P ...vilka problem man har.



Såååå snygga!!

Haha, "Cruelty free", me like :P

Selarna =)

Combatfick en present från butikens otroligt trevliga ägare :)

Ett problem som däremot är större och som tar enormt mycket energi från mig just nu är det där med kommunikation mellan människor... Hur man tolkar samma sak på olika sätt och hur man värdesätter olika saker, samt anser vara respektfullt mot varandra. Säger som Nina, - Vilka är alla dessa grodor på vägen mot prinsen? Kan någon märka ut dem tack så man slipper gå på alla nitar och slösa med tid och energi?? Jag är förbaskat trött på det! ...trotts allt strul så finns det ändå ett hopp om att det kommer bli bra (vill att det ska bli bra), men egentligen vet jag nog innerst inne att det är lika bra att lägga ner med allt strul, bråk och vel som redan varit :S SUCK!! Känner inte riktigt igen mig själv, brukar inte alls vara såhär neråt så länge som jag nu varit :(

Helgen som nu kommer kan dock inte bli annat än superbra har jag bestämt, inget ska få dra ner mitt humör! (förutom att jag precis lämnade ifrån mig min älskade hund till Gösta som ska passa honom hela helgen iom att jag inte kommer ha så mycket tid för honom). Nu ska jag snart in till stan och troligen ta en fika med underbara, härliga Mikke som för någon timma sedan anlänt till GBG från STHLM :) Ska fixa lite småärenden i stan och kanske hinna en snabbis till Ikea beroende på tid. Ikväll blir det nedflyttnings-inflyttfest hos Chrille & Annika :D Som jag längtat att få ner dem hit från Umeå!! ÄÄÄNTLIGEN är det sant och de är här, på riktigheten :D Ikväll goes Sarah, Chrille, Mikke & Annika wiiild!! :D

Imorgon är hela dagen MIN dag :) Jag älskar att fylla år :) Förra årets toppfödelsedag blir dock svår att slå med strålande sol ute på sjöbodsbryggan hela dagen med mina allra finaste och bästa vänner och familj. I år tänkte jag testa på något nytt och vara hemma i GBG, ha förfest hemma och sedan gå ut :) Har aldrig hänt förut faktiskt, men tror det kommer bli topp notch helt klart!! :)

Så, nu kan det inte bli annat än UPP helt enkelt!!

Inga kommentarer: