onsdag 25 augusti 2010

25/8 - Vardagslyx & fulspel


Haft en vilodag från träningen idag, tror det var välbehövligt efter 2 dagars hårdkörning.
Istället har jag haft en vardagslyxkväll med Nina och Martin på en grekisk restaurang i stan. Myycket mer vardagslyx åt folket helt klart! Planen var egentligen tapas på Mañana, men dummt nog hade vi inte bokat bord så det var ca 1 timmas väntan på bordsplats. Galet och inte värt!
Innan restaurangbesöket fick jag dock en riktig tokflipp!! Var så förbannad så jag hyperventilerade och skakade av frustration, inte ofta det händer kan jag lova. Mitt tålamod har pressats till max gånger 1000 nu den senaste månaden och tillslut rann det över!! Vill ha det här överstökat, NU!! Töm och glöm som man säger... Självgoda och egocentriska människor står inte högt i kurs hos mig!!

Trots detta hade vi en riktigt härlig kväll med mycket skvaller, asgarv och bubblande. Citerar dock min kloka Nina; Besvikelserna rinner av mig som vatten på en gås nu för tiden. Tänk om man skulle bryta ihop varje gång man blir besviken på en man, herregud, jag skulle aldrig ha tid för nåt annat än just det. DON´T WASTE MY TIME!
Nästan glädjande nog så verkade Martin ha lite samma problem som oss tejejer, fast med tjejer då :) Han erkände dock att det finns ett spel som killar "måste" spela, fast han inte ville...?? Hmm, får inte ihop det där riktigt dock. Varför kan man inte bara vara ärliga mot varandra och öppna, är man intresserad så är man och visar det, är man inte så är man inte. Tycker man det går för fort så säger man det, och vill man dejta andra under "förstatiden" så säger man det, tycker man den andra är för off så säger man det. Hur svårt kan det vara??! "Vänteregler", "rädd-fasen" och annat speldravvel har jag (och väl inte speciellt många tjejer alls?) inte mycket till övers för. Nä, killar, dax att visa lite stake och säga hur ni vill ha det helt enkelt! Kommunicera och sluta smygspela!

På hållplatsen i stan mötte jag en från TV-teamet som tydligen var på väg på AW med en del av gänget. Jag är ju inte den som är den, så hakade på fast jag hade mina föraningar om att det inte skulle vara min typ av ställe... Hagabion i Linné säger det mesta (estet)... Hade helt rätt, men det var kul att träffa nya regissören och FADen för block 3 som börjar på måndag. Fick hem datumen för block 3 idag, totalt 10 tillfällen blir det med sista dagen den 3 oktober. I augusti har det bara varit 6 gånger, så ska bli kul att få vara med mer nu igen.

Imorgon blir det troligen att gå på en föreläsning med Fredrik Steen, "Hundcoachen" här i Mölndal. Tycker det är intressant att lyssna på alla olika sorters hundtränare och "experter", man plockar helt enkelt det man själv vill och tycker låter vettigt. Svälj aldrig någonting med hull och hår utan ifrågasättning eller eftertanke! Hoppas att även hinna med träning, får kanske bli på Lindholmsgymmet som har öppet till 23 om man även ska hinna med att promenera och aktivera hund däremellan :)

Nighty!

Inga kommentarer: