tisdag 17 augusti 2010

17/8 - Begravning & Eclipse

Idag var det en tung start av dagen då det var dax för begravning av farfars systers man. Många tårar fälldes, och det var en fin och värdig begravning med mycket sång.
Jobbigt, men viktigt.

Därefter blev det upphämtning av min plånbok som tydligen varit på gymmet utan mig, mycket onödigt tycker jag, men allt fanns kvar iaf  :) Jag och Combat tog efter det en tur runt elljusspåret vid Sisjön innan jag vände hemma för att möta upp Ida på stan några minuter senare. 

Det blev middag på Bryggeriet där vi efter en stund även fick sällskap av Freddieboiii & Tomas. Väldigt kul att vi fortfarande är många av vårt "IF-gäng" som hörs av och ses då och då på olika påhitt.

20:30 smällde det dock, dagens höjdpunkt, EclipseBiopalatset Bergakungen :D Och jag blev inte besviken, Jacob Black "Jake" (Taylor Launter) var lika het som i New Moon, om inte hetare? Gaaah, ge mig!! Bara en liten, liten bit iaf?? Ida och jag utbytte många menande blickar under filmen och suckade uppgivet :P Men, men, man får väl försöka skaffa sig något likande iaf, och några år äldre kanske... ;)

Just ja, måste dela med mig av en av alla smarta konversationer mellan mig och Ida idag (en blondin till en annan)... :
Ida; Åååhhhh, va heter det nu igen när man är sådär, du vet, Kristdemokratisk??
Jag; Hmm... Gammalmodig?
Ida; Jaaaaaa!!

Det är tur att vi förstår varandra så bra ;)

Inga kommentarer: