söndag 18 juli 2010

18/7 - Uppgiven @ Resö!?

Anlände till Resö igår kväll vid 23. Åkte upp på kvällen efter dagens agilitytävling i Ullricehamn, vilken jag helst gräver ner minnet och känslan ifrån i en stor grop och glömmer bort... Suuuck för dessa kontaktfält... Åkte egentligen enbart upp för agilityloppet, vilket låg som sista klass på dagen. Hopp IIan låg som absolut första klass klockan 8:00, men den bryr jag mig inte alls om resultatet i än så länge, utan använder lite som "testklass" för olika saker. Missade banvandringen så gick in och körde på känn, såklart disk :) Som tur var hade jag även med mig Cecilias sheltie Patric, som jag även hade i Bjuv, som jag körde i agility II och hopp III, vilket slog ihjäl lite tid :) Och, vi kan väl hålla oss till Patric och glömma Combat denna dag... I agilityloppet var han lite ofukuserad iom att jag fick en lite dum start och aldrig hann ikapp mig mentalt, men är nöjd överlag. I hopp III skrällde vi dock till och tog hem en 15e plats av 58 starter (38 diskningar), med 5,26 tidsfel :P Trodde inte riktigt att vi skulle komma igenom banan alls faktiskt, och hade till råga på det missat sista delen av banan som inte alls avslutades med en raksträcka som jag trodde, utan med en ganska knixig krumelursväng över och igenom några till hinder :P Detta kom jag på några hundar innan vi skulle in. Det blev att kolla på ekipegen innan och hoppas på att komma ihåg och att det skulle funka helt enkelt, OM vi kom så långt :P Med facit i hand så gjorde vi ju det, och jag garvade mig igenom hela banan i stort sett, men mest i slutet då vi kom till svängen som jag inte gått banvandring. Hade jag kört på ännu lite mer, och gått rätt banvandring, så hade vi kunnat tjäna in säker 3-4 sekunder, kanske till och med klarat tiden. Patric är riktigt rolig att köra, men inte helt lätt med sitt lite "barnsliga" sätt att vara. Tappar man fokus 1 millisekund så är han ute och luktar på blommor eller fjäskar för domaren :P Han är ett riktigt toktroll med ständigt leende på läpparna, en störtskön kille :D Som sagt, tuur att jag hade med honom då min egna hyperhund inte stod högt i kurs vid 16-tiden då jag kunde ta mitt pick och pack och åka hem... Var till och med nära gråten i bilen ett tag och kände mig verkligen totalt uppgiven, vilket inte är likt mig egentligen.


Jag hade varit på tävlingsplatsen i nästan 8 timmar i totalt hällregn, åska och sedan tryckande hetta, för att komma till hinder nummer 4... Katapulthopp av balasen, upp på kontaktfältet för att ligga i några sekunder, ta om hela balansen med ett bra avslut, sedan bäras ut... Nu är det STENHÅRDA tag som gäller helt enkelt, om jag så bara ska komma till hinder nummer 1 i alla agilitylopp på Gotland!! SUCK och FUCK!! ...Sorry för språket, men är riktigt, riktigt less!


Underbara agilityliv...?



Nettan & Andreas småtroll visade sig för ovanlighetens skull från sin vakna sida :)




Emma & Saga, eller Saga & Emmy?



Farsan värmer upp med Luna inför agility I :)





Mitt humör vände först igår vid midnatt då jag och Viktor fått packat in våra saker här hemma och gett oss ner till hamnen för lite pubafton på "Lexön" :) Partymusik i högtalarna, skönt både gammalt och nytt folk (även mitt första "blogg-fan" möte ;) ) och utsikt över havet gjorde susen! Tyvärr blev det en kort visit eftersom de stänger 01:00, men i alla fall bättre än inget.

Idag har solen lyst, men blåst riktigt rejält också tyvärr. Det har blivit promenad med mamma och hundarna, kort stund på bryggan i ett solningsförsök, överflyttning av Viktors saker från oss till deras hus, lunch på Hamnmagasinet (Lexön), middags/kvällslur, grillmiddag med familjen och slappande. På Resö existerar inte tiden riktigt utan man gör lite det som faller en in helt enkelt, transporterar sig gör man till fots eller med cykel (iaf jag och de flesta andra, (flak)moppar och bilar finns det dock ganska gott om också) så det blir många steg på en dag och Combat hänger på mest hela tiden till hans stora glädje, med både bad, spring och lek.


gammelman fixar självklarten egen stol

Får se vad morgondagen har att bjuda :)

1 kommentar:

Micke Johansson sa...

Synd med tävlingen men man måste ha sina dippar ibland för att bli bättre =) Se det bara som positivt. Och dessutom så fick du ju vara på Resö. Ack så jag vill dit. Måste ju ta mig en vecka ledigt alltså!
Kram Micke