söndag 6 juni 2010

5-6/6 - 1/4-del mot SM 2011


Helgens 2 tävlingsdagar har varit himla bra, dock långa. Gårdagen, lördag, började vi med ett riktigt bra agilitylopp men självklart dök spöket upp och vi fick 5 fel på balansnedfarten, suck!! De 2 hoppklass II-loppen körde vi sedan efter dryga 8 timmars väntan... Första hopploppet kändes väldigt bra och fint, tyvärr en rivning på 1a hindret vilket gjorde att jag i slutet blevslapp vid en tunnel och därmed en disk efter den då jag inte hann placera mig rätt. Sista hopploppet kändes inte riktigt 100, jag tror jag var lite slapp och trött och körde intepå så som jag behöver. Alla lördagens lopp finns på film här nedanför.






Visst är Skåne fint, men förbannat platt :)



Regnskog?

Vid 20-tiden anlände vi till familjen Persson i Helsingborg där jag och Cillen skulle övernatta. Vi blev bjudna på värsta lyxgrillmiddagen i trädgården och sedan bullmys i lusthuset. Den där Emma P har allt himlans trevliga föräldrar och ett galet härligt hus med tillhörande tomt. Tusen tack för en fantastiskt lyxig kväll!! Innan 23 hade alla slocknat sött :)















Idag, söndag, Sveriges Nationaldag, tog vi det väldigt lugnt på morgonen. Åkte efter frukosten ner till ett hundbad vid Råå-hamn och åkte sedan till tävlingsplatsen vid 12-tiden.
Mitt enda lopp för dagen var lagloppet, vilket vi, hör och häpna: knep silverplatsen i (av 12 lag) och tog vår första SM-pinne (man bahöver ha 4 st och räkneperioden är från mars-mars).
Combat kändes väldigt fokuserad och jag tryckte på hela tiden och gav inget spelrum för annat än rätt hinder som skulle tas. Vi kom i mål med 0 fel och världens leende :) Även Cillen med inlånade Ella och Michaela med Benny 0-ade sina lopp. Hejja, hejja oss!!




Hundbadet i Råå, tyvärr lite mulet när vi var där


Sommarens snyggast bränna fixades även under lördagen. Inget som gjorde/gör ont dock :)



Måste sluta med att säga GRATTIS till Cillen & Patric som klassade upp sig till Hopp IIIan, precis som Veronica & Teo och Jenny & Chili. Stort grattis även till Veronica & Ila som tog sin första Agilityklass I-pinne :) Vilket gäng vi är :P

Nighty!

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Hej Sara
Grattis till Sm -pinnen i laget. Du jag tänkt du kunde få gå in på Tovas blogg och kolla in hennes "feja". Tova är en valp efter Russin. Ha det så länge, jag håller ständigt koll på dig vad du håller på med i din blogg. Livet verkar leka vilket jag verkligen unnar dig. http://tovaioviken.blogg.se/

Sarah Carlsson sa...

Tack =)
Tova är verkligen jättelik Combat så som han såg ut när han var liten :) Himla söt tjej som det verkar finnas en del krut i.

Haha, ja här händer det grejer i stort sett varje dag :P Varför ha tråkigt när man kan ha roligt :D Försöker leva efter mottot "Mer vardagskul", och är ganska så bra på det :P