torsdag 3 juni 2010

3/6 - Like Oslo!

3 av 4 dagar i Oslo har nu förflutit och det är dax att lägga sig nu efter sista kvällen ute på byn, för att ladda till sista dagen på mässan.
Både igår och idag har det varit bra tryck inne i montern och jag har demat produkter/maskiner för fulla muggar för glada Norrmän.
Kvällarna i förrgår och i år spenderades på underbara Aker brygge, liksom första kvällen. Vädret har verkligen varit helt fantastiskt och havet helt spegelblankt näst intill. "Dagens" kväll tillbringade jag tillsammans med en familj som är vänner till oss (min familj) som bor här i Oslo, en gammal barndomsvän till pappa. Yngsta dottern Solveig fyllde 23 år och de bjöd med mig ut på firandet på en asiatisk restaurang på Majorstueveien. Maten var fruktansvärt god och stämningen hög. Tror inte jag träffat Solveig på säkert 10 år eller något sådant galet.
Summering so far: LOVELY OSLO! Jag tror jag är kär...


En otroligt cool lampa som jag mycket väl kunnat tänka mig. Vågade dock inte fråga efter priset...


Pappa i våran monter. Vid den svarta tavlan i högra hörnet spenderar jag mycket tid av de dagliga 8 timmarna, blåsandes dragtråd igenom den 2 rören som är fästa på den.


Gubbarna vid Operan som ligger ca 500 m från hotellet (som för övrigt även ligger på gatan i Oslo med flest prostituerade som står i flockar längs gatorna...)


Välkommen till Aker brygge!


Godkänd restaurangutsikt från tisdagens utfodringsställe



Komiskt: När vi satt och åt kom en stor lyxkryssare inglidandes i hamninloppet, vilken visade sig vara den båt som Andrea ska iväg och jobba på i 1 år.



Anne-Bigitte, pappas barndomskompis kom och joinade oss i tisdags kväll till middagen. Pga fullbokat hotell denna dag fick jag bo hos dem tisd-onsd. Bitte tog mig på en sight-seeing-promenad hem från Aker Brygge till Majorstua därde bor. Bland annat passerade vi det vackra slottet där det just för tillfället hölls en stor middag då de hade stadsbesök från något annat land. Vi gick även igenom härliga parker och fick sett mycket nice fönsterschopping.



Kvällen idag avslutades med att ansluta till pappa och gubbsen ute på Aker brygge igen.




Ge mig i GBG!!




Förtrollandeutsikt från pråmen



00:00 och snart tajm att åka hem.


Me like Oslo!!

Inga kommentarer: