söndag 20 juni 2010

20/6 - Mattis 40-årsfest

Lördagens festligheter blev otippade på många olika sätt, allting väldigt bra, men dagen efter (idag) betydligt sämre dock :P Men först koncentrerar vi oss på det braiga och vad det var förnågonting som faktiskt var så bra :)
Pappas kusin Mattias (Mattis) fyllde 40 år i torsdags och hade sin fest igår, lördag, hemma i huset i Särö. Vi skulle gått hela familjen egentligen, men det slutade av olika skäl med att jag gick själv. Åkte ner med Stina, Mattis syster och således pappas kusin hon med, och Rajif. Kände inte en enda kotte utöver dem där, förutom en annan släkting som jag inte träffat sedan -98 kom vi fram till efter att jag fått presentera mig med för & efternamn... men kände på mig att det skulle bli kul och bra. Det var ju Mattis liksom, jordens skönaste 40-åring, med sinne som en 18-åring :P Förväntingnarna var alltså höga redan från början, men det blev till och med ännu bättre, på olika sätt... :P

Födelsedagsbarnet him self :) Visst är vi lika? :P


Riktigt bra band underhöll under hela kvällen i omgångar



Mingel


Syster till Mattis, samt kusinbarnet, dagen till ära ca 180 cm lång :P



Mästergrillarna Marc & Alexander!! Gudomligt god mat i massor!


Grabbgänget



SKÅL för världens bästa Mattis!


Många kul och avslöjande tal avlöste varandra



Jag kan faktiskt till och med tänka mig att bli 40 år om man har barnasinnet kvar och lika kul som dessa filurer :P



Mera liveband



Lite gästssjungande av mästerkocken :P



Mannen, myten, legenden :) Var gömmer sig de 40 åren?



Glada, nöjda & sociala gäster i massor



Allsång :)



Alla borde ha en egen hammock på efterfesten :P




Sisådär fram emot 5-snåret var det dax att snusa efter näst intill 12 timmars partande. Vissa här, några där och en del någon annan stans :)


Som sagt, otroligt trevlig och kul fest med massor av nytt folk, skratt, god mat, sol, fina kläder, dricka, dans, bra band, bra musik osv... Som jag nämnt liiite i början av inlägget så var det ju inte så bra imorse/idag dessvärre, men det får få ett eget inlägg för att inte solka ner detta glada :P

Inga kommentarer: