tisdag 15 juni 2010

13/6 - Helg med allt möjligt

Helgerna, och livet i allmänhet fortsätter att bara vara sådär himla bra och underbart :) Me like a lot!

I fredags blev det AW med fina Nina och DJ-FongGöteborgs nya sommarinnehak "Port du Soleil". Jäklar i min låda vilket ställe, kommer bli sjukt bra i sommar! I fredags var tyvärr vädret hysteriskt dåligt och regnet hällde ner, men såklart det inte hindrade oss =) Vi åt magiskt god mat och tog ett par cider var, och avlägsnade oss redan vid 22 för att orka med en all-in-utgång kvällen efter. Mycket trevligt och mysigt hade vi i alla fall :)
Planen var att gå och plocka upp Combat & Charlie hos Johannes, efter att han hade lånat med sig C efter vår efter-jobbet-promenad eftersom jag skulle iväg till stan. Men min karaktär svek mig än en gång när J´s kompis började babbla om att jag såklart skulle med dem ut (tror inte ens att jag har någon karaktär över huvud taget) så det blev rastning av hundarna tillsammans runt Domkyrkan, och sedan hamnade jag otippat nog ute med dem på stan vid 01. Push var tyvärr riktigt dåligt denna kväll med 80-90-talsmusik, så vi stannade bara till lite efter 3. Nattmat, hundar, sova!




Liiiten & stor


Glada & nöjda blondies


Matorgie!!


Häftig och annorlunda inredning


Fina vänner :)


Vårat lilla "bås". Visst ser det exotiskt ut?? :)



Lördagen började med en tidig tur till Ida för hundpromenad, och sedan tog vi tag i hennes kläder och rensade ut 2 stora svarta sopsäckar.
Vid 13-tiden hade jag hunnit hem för att fixa mig och lämna hundarna hos Johannes igen, och möta upp Ella, Nadia & Lena för en "gymnasiereunion". Tyvärr var det flera som föll av i sista sekund, men vi hade det riktigt kul och trevligt vi som kom i alla fall. Väckte gamla minnen till liv, både positiva och negativa, och skrattade ikapp på Café Cappuccino. Vi lovade varandra att vi skulle bli bättre på att hitta på saker tillsammans och även få med de andra som inte kom. Kanske ha träffar 1 gång i månaden, eller varannan. Vi får se helt enkelt :)
Vid 20:30 gick jag in över tröskeln till Nina för förfest och stenhård utgång ...trodde vi. Det slutade i mys i soffan med goda vänner, en hel del jobb- och framtidsprat och vatten. Låter ju helt deprimerande tråkigt, men det var faktiskt riktigt skönt och mysigt att ta det lugnt och softa med många av dem man tycker om :)

I söndags blev det en rejäl shoppingtur med Emma N. Kom hem med en klänning, en tunika, 3 olika "baslinnen" som man kan ha till leggings, ett par rem-sandaler, tränings-byxor och linne. På kvällen skulle vi egentligen spela beachvolleyboll med Elin F + pojkvän m fl, men vädret var rätt kallt och blött i marken, så det blev minigolf istället i Slottskogen. Vi hade väldigt kul, men jag vann rackarns nog inte :(

Ja, det där var min helg i mycket korta drag det :) Hoppas din varit minst lika kul och givande :)


En blivande golfare?? Vem vet...? K har lovat att lära mig lite mer "på riktigt" i sommar så jag kan vinna över våra kunder som vi ska ut och golfa med i slutet av sommaren... :D



Inga kommentarer: