torsdag 13 maj 2010

13/5 - Sthlm m. Emma P & Kusin

Nu befinner jag och Emma P oss i Mariefred hos Kusin vitamin, Annika med familj. Kom upp sent igår vid 01 efteren lång dag med TV-inspelning. Gick rätt bra att köra upp, hamnade dock i världens värsta regnväder, fick köra i 60120-väg ett antal gånger, vi var helt faschinerade överhur mycket regn som kan ramla ner på en och samma gång :P Körde även ikapp med ett åskväder med milslånga blixtar som bländade i mörkret, galet :P


Idag blev det en runda med hundarna, och sedan körde vi in till Sthlm-city, Annika, Emma & jag. Vi har gått den "vanliga" turist-rundan, Drottninggatan, Hötorget, Gamla stan och tillbaka för att visa Emma allt som är värt att se i Hufvustaden :P Käkade på Hötorgshallen där jag senare märkte att jag glömt min väska... Gick tillbaka och fick reda på att den blivit hittad av disk-killen. När jag kollade plånboken lite senare var mitt bank-kort och en lös 100-lapp borta, men pass, företagskort och bensinkort låg kvar, mycket konstigt :P Fick fört över de få pengar jag hade på kontokortet till mitt sparkonto och fortsatte sedan vår tur mot Gamla stan :) Där blev det fika på Stortorget på "Chokladkoppen", myyycket god kladdkaka, varm choklad och nöt-kola-kaka. Men shit vad mätta vi blev, och då delade vi ändå bara på 2 kakor på oss 3.




Har gjort lite shopping också, Emma var dock sämst av oss 3. För min del blev det 2 nya sjalar på Hötorgsmarknaden (me happy) och en cericerosa tunika och ett par cericerosa 3-kvarts-"softarbyxor". Det bästa av alla var att jag hittade kläderna på HM´s-barnavdelning :D Strl 170 passar perfekt märkte jag till min glädje :P Billigt och bra för kläder som är mer "slit å släng/soft"! Emma hittade även ett linne på barnavdelningen, och Annika en vit tunika :D Våga, vägra vara vuxen! :)



Nu blir det nog slappt ikväll, kom från stan vid 20-tiden och gick en liten runda till med de 3 dogsen medans Annika fick vila sin höggravida mage. 2 månader kvar till unge nr 2, nästan ofattbart :P



Hittade en Blåsippematta på morgonpromenaden



Imorgon drar vi in till stan för att luncha med världens bästa Peeeeeer! Sedan ska det tävlas agility- och lydnads-KM på 1a dagen av 2 på Berger-träffen :D Längtar till att få träffa alla underbara människor och hundar, speciellt Monne, Ulrika (Combats uppfödare) och barnen såklart =) Lydnaden ska bli spännande... :P




Ha de, haj! :)





1 Collie, 1 Golden och ½ Berger rollas här av leggingsen innan man kunde visa sig bland folk



Det är här de som bestämmer sitter, och där alla pengar görs. Tänkte gå in och fråga om man kunde få lite, de har ju ändå så mycket, men vi var trötta och vill hem så vi struntade i det, som tur var kanske?


Mysig gränd i Gamla stan



Favoritkusinen och moi framför slottet

Vi smälte bra in bland alla turister i Gamla stan


...visste gjorde Emma sitt jobb som turistfotograf bra? ;)


Inga kommentarer: