onsdag 12 maj 2010

11/5 - Ta & ge energi :)


Många undrar hur jag orkar med att hålla igång så som jag gör, med allt och ingenting. Ibland undrar jag själv till och med, men hemligeheten ligger i att inte sätta sig ner och känna efter, men även se till att göra sådana saker som faktiskt även ger energi samtidigt som de tar.

Klockan är nu midnatt och jag sitter för första gången idag ner och "slappnar av" nu sedan klockan 8 i morse, är hysteriskt trött nu när jag väl känner efter.


8-18 bestod dagen av inspelning på Fotö i hamnen på bryggan. Combat hade 1 scen som han inte var med i, annars alla andra, dock som tur är inte i alla inspelningsvinklar, eller "bilder" som det heter på TV-språk, så några pauser hade vi för rastning, babblande med "kollegor" och matintag, hann även med lite jobb. Hade ju med lill-Charlie idag med och han behövde ju också aktivering och rastning. Han har skött sig utmärkt bland alla männiksor idag, är väldigt lätt att ha med och att göra med. Förutom TV-teamet som består av drygt 20 personer, så hade vi med 38 statister idag, samt en inhyrd personfärja (Buröfärjan), så båda killarna har fått mycket uppmärksamhet och beröm :) Vi har även haft riktigt gott väder (tycker iaf jag som kunnat stå i lä, och som kunnat ha de kläder jag själv vill), mitt ansikte och händer har en ganska avvikande brun färg gentemot resten av min bleka, glåmiga kropp :P


Vrålkörde hem direkt efter att vi blev klara vid 18, slängde upp hundarna, rafsade ihop lite träningskläder och kastade mig iväg igen till SportLife Frölunda där Emma P & jag planerat ett BodyCombatpass, jag hade t om fått dispens för att komma 5-10 minuter sent :) Jag bara SKULLE gå på detta, kosta vad det kosta ville :P Och det var sååååå skönt att äntligen fått kört ett pass på gymmet!! Har blivit total avstanning på den fronten tyvärr ;( Men hoppas komma igång snaaart!!


Efter gymmet hade jag massor av glädjeendorfiner så åkte hemåt och handlade direkt först nere på Hemköp innan jag parkerade och mötte 2 glada hundar i hallen :) Gick därefter direkt ut med C & C så de fick rensa hjärnan lite ute i gräs och skog. Hemma igen så var det dax att ta itu med Hemsedals-väskan och byta övertill en lite mindre Sthlm-väska, så nu är det upp- om- och ner-packat rätt =)
Och, ja, nu sitter jag här som sagt, galet trött så ögonen går i kors :P Hundarna sover djupt för länge sedan. Imorgon väntar en ny heldag med inspelningoch sedan drar jag & Emma P upp till Sthlm för lite softande och för att gå på Berger-rasträffen. Blir KM i agility och lydnad på fredag som jag ska vara med i :)
NU, NIGHTY!!

Inga kommentarer: