onsdag 7 april 2010

6/2 - Diversedag i april


"Gåsahoppet dag 1 & dag 2" är nu uppdaterade med bilder.


Dagen idag har varit fullproppad med diverse saker; jobb fram till 14 då jag åkte hem till hundarna och gick ut med dem i ösregnet... Min bästaste Andrea (åååååh, vad jag kommer sakna dig!!!!) kom förbi sedan och fixade enkel men sååå god lunch/middag - pasta med lax och pesto. Thx love!! Efter maten drog vi in till stan vid 17-tiden och fixade lite ärenden på NK & Mango, jag köpte en keps på Gant som jag såg och provade igår när vi var inne. Fick ett stoort ha-begär idag efter den så var bara tvungen att köpa den helt enkelt! Lämnade dock med lite sorg i hjärtat tillbaka mina leggings från Mango, de med "skinnlappar" som fickor. Det är 3e paret jag har nu och även dessa gick/var sönder i sömmen. Ska ta en funderare och se om jag vågar chansa en 4e gång, men tog pengarna tillbaka i alla fall så får jag se hur jag gör...

Åkte hem och handlade mat som sedan lagades med "en vän", som kära lilla Ida hade uttryckt sig ;) Blev kyckling-broccolipaj med fetaost (OBS, äter endast Apetinas fetaost i den där platsförpackningen med nätkorg i spad), gjorde en sallad till på diverse goda grönsaker också :) Blev gott men kaaanske aningen smaklöst, får hitta någon god krydda till nästa gång! Såg på filmen om Johnny Cash´s liv "Walk the line", den var absolut sevärd och bra! ...Men säger dock efter kvällen; Here we go again. Varför blir jag inte förvånad??

Känns förövrigt ganska tomt här hemma nu när Borderbrudarna Stella & Freja lämnat mig och Combat då matte Elin anlände från London vid 23 ikväll och plockade hem sina tjejer :)

Nu ska det sovas, imorgon blir det jobb och packning inför min lilla Umeåtripp med min räääzerbil :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Walk the line! <3 underbar film (A)

Sarah Carlsson sa...

Mm, riktigt bra :)