tisdag 27 april 2010

26/4 - Checklist innan Hemsedal...


- tvätta
- stryka & vika in tvätt
- bädda rent
- få undan tvätten som torkar i lägenheten (vika & stryka)
- diska
- dammsuga
- våttorka
- lösa hundvakt
- försöka fynda seglarjacka på Sportmanships vårutförsäljning (27 & 28 april)
- Systemet
- handla mat till resan
- packa
- åka en vända till Hönö/Fotö
- "möte" hos Brottsofferjouren (hjälp med anmälan/överklagan)
- deklarera
- växla pengar
- klippa mig
- reunion med gymnasietjejerna :D
- hundaktivering
- fixa termobyxor


Har varit riktig effektiv efter att jag kom hem från jobbet, fått tvättat all tvätt, bäddat rent (med heelt nya & nytvättade sängkläder), vikt in och strukit, hängt upp det lilla som inte hann torka i tvättstugan på tork i lägenheten (stolar, strykbräda och galgar i dörrkarmarna funkar finfint som torkytor), diskat all disk, gått hundpromenad, handlat lite mat, pantat 1 ton burkar & flaskor och mejlat "SVT" med bilder på alla Combats halsband efter önskemål. Förutom detta som var planerat att göra fick jag även mig ett ryck och rensade som en tok i garderoben (hade galgpanik), rensningen resulterade i en full papperskasse till granntjejen och en kasse till återvinning/klädinsamling... Hur kan man samla på sig så mycket kläder som man inte använder?


Ser verkligen fram emot morgondagens kväll!! Vi ska ha reunion med några av mina gamla underbara gymnasieklasskompisar :) Blir bara 5 st efter några bortfall, men ska bli enormt kul att träffa dem som det blir iaf. Lena & Zara har jag ju träffat titt som tätt efter studenten, men Nadia & Ella har jag inte sett sedan vi kramades hej då på studentfesten, för snart 7 år sedan... Ooooh my god!! Tuuur att Facebook finns så man iaf har lite koll på vad alla pysslar med och hur de har det :)

Förhoppningsvis kanske vi kan få in en rutin på att träffas t ex varannan månad i fortsättningen och hålla kontakten lite mer levande. Men vi får se, alla lever ju sina olika liv på väldigt olika stadieri livet med allt vaddet innebär :) Men någon träff då och då hoppas jag vi kan få ihop framöver, så även de som inte kan imorgon kan komma :)


Off to bed!

Inga kommentarer: