lördag 24 april 2010

23/4 - Hundträning på klubben

Precis hemkommen från en liten sväng på stan, trots att jag skulle träna på min karaktär ikväll hade jag bestämt... Jäklans tjejer, dvs Andrea, Hanna & Emma P!! ;) Tog dock bilen in så det skulle gå att ta sig hem när man ville. Andrea och jag mötte upp gänget som redan var inne på SoHo och smuttat starka drinkar. Blev lungt och mysigt med massor av babblande, Hanna och jag avslutade sedan med en snabbis in på måsen. Lite ironiskt nog satt det en man där med trycket "Vulkanresor" på ryggen... asgarv!



Dagarna som gått har varit fulla av diverse aktiviteter, bland annat hundträning på klubben igår med "gänget": Hanna, Emma P, Emma N, Elin & Maria. Först promenad som vanligt och sedan träning av olika slag. Körde knappt någon agility alls, endast gunga & A-hinder för kontaktfältsnötning. Därefter blev det freestyle & lydnad, plus en hel del passivitet vilket vi behöver! Är väldigt nöjd med allt vad vi företog oss, speciellt passiviteten tro det eller ej!


Har snott med mig pappas systemkamera hem (Nikon D200) och hade med den upp till klubben, herrejeeeklar vad den har knappar... Nedan kommer iaf lite bilder från den soliga, men blåsiga kvällen på klubben.



Börjar dock med denna mindre trevliga syn som jag möttes av när jag kom hem på eftermiddagen efter jobbet. Combat hade badat äckeldamm och sprungit å grus på lunchpromenaden som vi tog med Johannes & Charlie. Det är roligt att ha hund, nästan jämt ;)


Min fiiiina bil, utrustad med allt man kan behöva...





Febril aktivitet


Nu får vi äääntligen börja vara på gräset igen när snön försvunnit och det torkat upp :)



Egon & Emma


Ägget har blivit en hejjare på "Fant", eller "Rally" som vi döpte kommandot för till Egon, som i stort sett kaninskuttar runt :P



"Zebra" i distansarbete



"Prick". Han har äntligen fattat att han kan kika över ryggen och sikta på min hand


"Zebra" på nära håll


"Slalom"


Fotposiotion


Fotgående



"slalom" igen :)



Hej där!
Fokus!!



Smilet



Tittar under lugg och tjurar, vill köra mer agility!




Vackrast!


"Deck" :P

Minsta pinnen!



Har även lyckats med bedriften att filma lite, och slänga ihop en film i MovieMaker lite snabbt =)













I helgen blir det i stort sett bara hund, har tävling imorgon i Kungälv klass agility 1 och hopp 2, därefter åker vi ganska direkt vidare till Kristianstad för övernattning och tävling på söndag :) I Kristianstad är det årspremiär för laget!!
Hejja oss!!

2 kommentarer:

Linda o Inez sa...

Duktiga ni är!!!

Elin sa...

Finfina bilder och fin video!
Ni är så duktiga! :-)