måndag 22 mars 2010

22/3 - Hemsedal m jobbet


Befinner mig uppe i Sthlm denna veckan på Nordbyggmässan och kommer dels bo på hotell och dels hos min kusin med familj, så får se vad det blir för tid till textskrivande.
Summa sumarum av resan är iaf att det varit himla bra och roligt. Härliga dagar i backen och hysteriskt roliga after skiier och lite utgång :)


Gubbsen inviger 1a åket



Mittendelen av Hemsedals backsystem


Vädret var hur bra som helst från och till under fredagen. Lunchen åts uppe på Skarsnuten, fantastiskt goda spare ribbs!



After skiiiiii eller?!


Otippat nog sprang jag på Johan K det första jag gjorde på After skin på Skistua. Succén var ett faktum! Johans bror var även med :)


Schteeeek!











Markus (till höger) var också uppe samma helg, här i ett skönt pjäxdansmove uppe på borden i Stavkroa



3 x Karlsson missade skidbussen tillbaka till byn efter 5 timmars after ski, kom på den briljanta ideén att gå längs vägen till byn. En lätt promenad på ca 25 minuter till mitt hotell och ca 1 timma till Bröderna.



"Vilade" mellan 22-01 på sängen, sedan la jag mig för kvällen på fredagen. Vaknade upp till härligt väder och en ny dag i backen. Dock har jag nog aldrig sett så mycket köer till liftarna innan...



Bröderna K in action. Vädret kom och gick under dagen...



Johan något rund i huvet "dagen efter". Lunch igen på Skarsnuten, blev favorit i repris med spare ribbs :)



Å så va de på´t igen med after ski! Denna dag bara ca 3 timmar på Stavkroa med Mackan och några av hans kollegor



ÅF-are på topp!



Stavkroa var överfullt med glada folks. Ca 1 timmas kö för att komma in, vi hade tur dock och hann innan värsta stormen :D




Happy, happy!!




Så himla skön bild :) Komiskt nog hamnade jag bredvid dessa små glada guttar på hotellets nattclub senare runt 1-snåret. Visade sig vara ett hockeylag från Oslo.


Slapp gå hem på lördagen då jag stötte på Leeena och hennes galna gäng precis i utgången. Blev taxi med gänget & Gurra till byn.



Min kära kollega försökte sig på en "turbotratt" med en 50 cl ciderburk. Gick inte så himlans bra :P Vi körde förfest på ett av gubbrummen innan det blev hotellets nattclub. Min kära Johan & jag höll igång fram till 2, därefter var det go natt för min del och Johan minglade vidare själv på Bart(s)




Omöjligt att få med den riktiga stämningen och ljudet, men här är en liiten smakbit iaf från after skin :)



Resan hem på söndagen gick snabbt och lätt, sov någ näst intill hela vägen. Myycket skönt!!

Inga kommentarer: