måndag 1 februari 2010

Enerverande granne men effektiv helg


Uppvisningen på Hundstället Hjärtat i lördags gick för mig och Combat inget vidare alls faktiskt, iaf inte på freestylen. Tror att det kan vara för att han kan programmet för bra själv och därför går igång än mer än vanligt, och då istället för att göra saker "för tidigt" som många andra hundar som lär sig sina program gör, så slår han över helt och blir stressblockerad och gör ingenting istället mer än att skälla studsa & "takta" som man säger på hästspråk... Den hunden tar sin tid att förstå sig på, hitta rätt balans och teama ihop sig med kan jag lova. Agilityn däremot gick riktigt bra med 2 hyfsat svåra slalomingångar och 2 threadles. Mest nöjd var jag nog med en raka där jag som vanligt inte hann med själv utan låg ca 4 meter efter, men fick in honom i rätt tunnel genom röstkommando. Platta tunneln och långa runda låg bredvid varandra med ca 3 meter mellanrum, mest naturligt var att sikta på den runda efter ett hopphinder som stod lite vinklat, men de skulle in i den platta egentligen. Såg hur han vinklade mot den runda i hoppet, men när jag sa "platta" såg jag tydligt hur han reagerade och vinklade om. MKT Nöjd matte (som inbillar mig att det inte var en slump;)!! Trodde inte man kunde få plats med en bana inne i den lilla lokalen, men på något vänster hade de lyckats faktiskt.


Lämnade av Paulina & Smilla + Combat som skulle få bo med dem eftersom jag skulle till Grästorp och sova över där, och åkte sedan hem till Pierre för att byta om och fixa ordning mig för festen. Självklart hade jag missat att ta med schampoo & balsam så det blev panikutryckning till Willys där det va 3 mil kö. Kom tillslut iväg från GBG vid 16:40.

18:15 anlände jag till Flo Bygdegård i Grästorp. Var bland de 20 första av ca 70 pers som det totala antalet var till slut, av dem hade jag träffat ca 6 st 1 gång innan för ½-år sedan.

2 trubadurer underhöll innan maten serverades och de var riktigt duktiga! Hamnade som tur var med mina "tidigare bekantskaper" som skålade och höll ångan uppe liksom sist, samt mindre tur, med en otroligt enerverande person... Kalla mig elak och dryg om ni vill, men jag klarar bara inte av folk som man ska tycka synd om och som utan alkohol inte säger flaska, men när de druckit så maler de på och försöker hela tiden få sig själva att framstå som offer. Jag är inte på fest för att ta hand om och få andra att må bra, det står jag klart fast vid!! Killen är säkert en snäll och trevlig person, och jag är medveten om att han kanske inte haft det jättelätt, men vi klickade inte. Eller jag klickade inte med honom kan jag väl säga iaf.

Maten var jättegod men musikquizet sket sig totalt för mitt lag beståendes av Sara(h) x 2 samt den enerverande alldeles för fulla mänskan. Men vad gör det när man kan dansa? :) Innan dansen blev det dock tårta, mm!

Borden plockades undan och upp på scenen kom ett coverband som körde allt mellan himmel och jord. Kändes som att vara tillbaka på mellanstadiediscona nästan, men 90-tals eurodisco i livespelningspauserna och bandet avslutade givetvis med en tryckare :P Dansade från och till beroende lite på musiken, och stod även och bara njöt av att titta på allt folk och olika stilar... Det är ju hur underhållande som helst, att titta på folk alltså, vart man än är nästan.

Tog ett tidigt beslut om att faktiskt köra hem på natten (gillar att vakna hemma) så det blev endast ett par små drinkar (nog jämförbara med totalt 1 cider) i början för min del, och sedan Cola resten av kvällen. Anlände till GBG vid 02:30 efter ett litet stopp i Trollhättan där jag släppte av 2 tejer samt sa hej till Oscar som var ute och partajade på "Butlers", som det hette. Oscar lovade att fixa en Trollhätteinbjudan till mig och resten av Hemsedalsgängen hyfsat snart, samt att dra ihop ett gäng och boka finalhelgen i Hemsedal.


Söndagen blev det lite fixande på. Fick med mig Pierre hem till Torslanda där jag äntligen, efter 2,5 år hämtade min Lackhylla, och körde den till Mölndal. Därefter blev det en snabbvisit på IKEA där typ hela GBG var. P köpte en bäddmadrass och jag värmeljus och batterier :P Hämtade Combat efter det och släppte av P. Blev sugen på pizza, så ringde och bjöd in mig till Viktor och tog med bästa pizzan från Jungfruplatsen. Lyckades, trots enorm trötthet, se hela filmen som slutade vid 23. Åkte hem och kraschade fortare än fort efter det, med en mycket mätt mage.


Tack Paulina med familj för hjälpen med Combat!

Tack Sofia för en trevlig och himla bra ordnad fest a la Grästorpsvis!

Tack Sara, Lisa, David & Martina för kul sällskap på festen!

Tack Pierre för hjälpen med hyllan!

Tack Viktor för utmärkt söndagsslapp-sällskap!


Inga kommentarer: