tisdag 12 januari 2010

Sketmatch!!


Är fortfarande totalt slut efter MyDog-veckan + utgång i lördags + nya jobbet med nya intryck. Håller på att redigera videorna från lördagen & söndagen, blir 5 st, 1 för varje freestyleuppvisning. Agilityn skiter jag i, blir så himla kort eftersom bara jag blev filmad. Missade att säga att det skulle vara hela laget.


Kom nyss hem från hockeymatch, Frölunda-Brynäs. Borde inte ha gått iom att jag är så sjukligt trött, men kunde inte hålla mig för det var så längesedan jag var på nån match nu, och man får passa på när pappa inte använder platserna. Men, i efterhand kunde jag lika gärna ha skitit i det ändå, himla skitmatch! 3-1 till Brynäs. Frölunda kändes ganska lama.


Lunchpromenaden idag fick vi trevligt sällskap på. Emma P var ledig så hon och Theo mötte upp på Tippenparkeringen för en skön runda i solen och snön vid havet. Tänkte jag kunde starta en ny liten grej här i bloggen efter varje lunchpromenad... Vad sägs om "Dagens spark"? Idag gick den till en stor Irländsk röd setter... Egentligen är det ju ägarna man borde sparka, men de är lite svårare att komma åt tyvärr... Combat & Theo skötte sig exemplariskt vid alla hundmöten dock, men man kan ju faktiskt inte hjälpa att nån kommer uppsmygandes i rumpan. ...och än en gång har det manliga könet spätt på min teori om att de är totalt omöjliga att förstå sig på. Bit ihop gumman, du är värd bättre!


Ut på kort kvällsrunda nu. Sen: SOVA!!


Chip å nighty!


EFTERLYSER: Bilder från MyDog, vet att många hade framme sina systemkameror under uppvisningarna. Plz, send me :) Antingen på mejl, eller adda på MSN :)

3 kommentarer:

Elin sa...

Var setterägaren norrman så vet jag vem det är... Hunden är astrevlig men hussen dum i huvudet. Matten brukar dock vara bra.
Jag tog lite kort, men blev dundersuddiga. Självklart får du dem ändå om du vill! Har filmat lite också.
Förresten har jag en julklapp till dig :-) Har glömt av att ta med den till dig typ hundra gånger.
Pussiluss!

Sarah Carlsson sa...

Jannamen, de va han. Hunden lär inte komma fram till mig i fortsättningen iaf :P Skräcken på Tippen, that´s me :D Vi fick dock medhåll av en trevlig kille som tyckte det var bra att vi stod på oss när gubben började käfta.
Filmen är jag intresserad av :P Kan ju kolla bilderna när vi e på MSN nån da :)

Men Eliiin, du får inte skämma bort mig sådär! När jag blir rik kommer du få minst 1 present om dagen i resten av ditt liv, bara så du vet ;P
Pöss

Elin sa...

Jag hatar den gubben. Han vet att Stella är pinntokig och när vi stod o pratade lite en gång (hans fru är faktiskt trevlig...) så tog han en pinne och kastade ner i havet - som var is och snöfyllt bara för att visa att jag borde ha bättre pli på min hund... Snällt tyckte jag.
Texas, hunden är jätteschyst och Stella får ofta hälsa på den. Men inte för att det hjälper om den kommer fram av sig själv.... Suck på människor.
En födelsedagspresent och en liten julklapp är inte att skämma bort. Jag är bara glad att jag har träffat dig! Pussiluss