söndag 17 januari 2010

Good bye old, welcome new ...LIFE!


Helgen har bara flugit förbi kan man minst sagt säga och jag är numera, efter denna dag, en fri blondin.


Idag 13:00Scandic Mölndal avslutades mina 5 (eller kanske 6 år, har tappat räkningen) i Göteborg Hundungdoms styrelse. Det har varit roliga och lärorika år, som började som en okunnig suppleant, gick vidare till ledamot i några år och avslutade sedan med 2 år som ordförande. Kommer känns tomt och lite konstigt tror jag att inte vara med på styrelsemötena framöver och inte ha samma koll som innan (bra träning för mitt kontrollbehov?), men jag kommer inte släppa klubben helt såklart. Bland annat sköter ju jag och Hanna hemsidan, jag kommer att sitta med i Tävlings- och uppvisningskommitteén (som vi ombildade idag) och forstsätta hålla kurser. Utbildningar och uppdateringar på olika håll kommer också att hållas liv i. Jag, Linn & Johanna åker faktiskt redan i början av februari upp till Upplands VäsbyFreestylekonferens i SHU´s regi. Ca 30 anmälda är det dit, kommer bli myyycket intressant...! 19-20 februari kommer många från klubben, inklusive mig då, att gå och vidareutbilda oss i Ledarutveckling (L1, L2 eller L3). För min del blir det L2an då jag bara gått L1 innan. Ska bli kul :)


Fick en kommentar på Facebook av Chrille som skrev "Sa inte du att du skulle tagga ner?". Svaret är nog, "Njäa". Till skillnad från innan kommer fokus ligga på lite annat bara, och jag kommer välja mer vad jag känner för, har lust och tid till. Bestämt är dock att 2010 är ett år då jag ska lägga mer tid på MIG och Combat samt mina vänner. Skillnaden nu är också att jag bara behöver "ha koll" på mig själv, och inte ansvaret över alla andra gör vad de ska. Jag behöver inte vara den tjatiga, gnälliga och jobbiga längre, vilket jag känt mig som det senaste tyvärr. Den rollen är inte jag helt enkelt så det har inte känts så kul det sista. Men nu blir det annat :)


Förutom Årsmötet idag så började dagen med andra dagen av 2, på min kurs på Hundstället Hjärtat. Hundarna hade hunnit vila upp sig bra tycker jag från de 4,5 timmarna som vi körde igår, lördag. Det vara bara 4 deltagare, och 4 väldigt olika sådana med tanke på hundtyp och åldrar, vilket var väldigt kul. En liten söt och väldigt duktig tjej på 6 år med en lite försiktig men cool Pappilonblandistik, en Labbetik med mat- och livsglädje till 1000 med kunskapstörstig matte på runt 40 år, en arbetsvillig och driven Tollarkille med lillmatte på 14 år med känsla för hund, samt en lite blyg Borderterrierblandis-tik som satt inne med dolda talanger tillsammans med den riktiga mattens syster på ca 16 år (?). Alla var verkligen superduktiga och engagerade. Så himla kul! Läste precis kursomdömena och man blir näst intill lite rörd när man märker att man gjort intryck och lyckats inspirera precis så som man ville (a) :) Hoppas få se mer av dessa ekipage i framtiden!


Från kursen åkte jag direkt till årsmötet och det konstituerande, och från mötena (och fikan såklart) snabbt hem för att byta om och dra till Torslanda där vi firade min bästa mamma som idag fyller 53 år. Var dock så sjukt trött så det blev hemfärd vid 21. Men när jag väl kom hem blev jag lite förbannad över att det såg ut som hel*ete här hemma. Så dammsugaren OCH golvmoppen fick ta sig var sin vända på golvet, plus att jag rensade massor av papper. Känner mig sjukt nöjd! ...Är dock inte så nöjd över tiden just nu, 01:40... SUCK!


Vad än klockan visar just nu tänker jag inte hoppa över fredagskvällen och lördagen.
Efter jobbet i fredags blev det en promenad med Combat innan jag åkte över till Pierre som skulle handla på IKEA och hade ringt och tiggt skjutts tidigare på dagen. När jag väl kom till honom satt han & Malkan och drack öl och lyssna på musik, lite lagomt "salongsberusade" sådär... Men in i bilen kom de till slut och iväg till IKEA bar det, bestämt är bestämt! Herreguuu, det är klart den roligaste IKEA-turen någonsin. IKEA-personalen kommer nog snacka länge om dessa 2 lite udda pojkar som lulla runt och ställde konstiga frågor, bad om tuggummi, ville ha en björn och en lång valnöt. Efter ca 2 timmar hade vi iaf kommit igenom hela varuhuset och Kamprad blev totalt ca 3000:- rikare. Tillammans med en 2 meter lång planta, 2 hyllor, 3 mintre plantor, värmeljus i massor (som enligt personalen var en av de grejer man måste köpa om man är på IKEA, som svar på just frågan "Vad MÅSTE man köpa om man är på IKEA, finns det något som man liksom inte får missa?)", krukor till växterna (eller behöver man verkligen det?), ett gäng diskborstar (för Pierre är ju såå bra på att diska...), pastaburkar och sist men inte mist viktigt ...flaskpostflaska... åkte vi sedan hem vid 20:30. Middag/kvällsmat intogs sedan på "den lokala pubben" på Wieselgrenstorget. Tog en pasta med skaldjur, väldigt god faktiskt :) Planen var att gå hem och ta ut hundarna och sedan dra och bowla, men efter att ha fastnat i soffan kom vi liksom inte därifrån. Jag somnade till och med och hörde inte när Malkan drog hem, vilket tydligen Pierre inte gjorde heller :P Schyssta kompis-klubben :) Var heelt slut så gjorde valet att inte chansa på att köra hem utan förflyttade mig till sängen och tokdäcka direkt igen, kramandes på världens goaste Pitbull (som uppskattar det där med värme och närhet även i längre stunder, vilket tyvärr inte min pälsboll gör).

Vaknade faktiskt för en gångs skull utvilad på lördagsmorgonen och åkte hem för att hämta lite grejer som jag skulle ha på kursen (12-16:30) och åkte sedan till Angered där jag ju som ni säkert listat ut, höll den första dagen av 2, på min kurs :) I o m det bara var 4 deltagere visste vi inte om vi skulle köra söndagen med, men de var ju så himla duktiga och träningstaggade så vi bestämde att vi självklart även kör söndagen så som det var planerat :)

Direkt efter blev det promenad runt Rudalen med Emma P och Theo. Åkte sedan hem och lämnade Theo hos Emma, som även förvandlade sig från hundpromenads-slusk till city-chick. Efter det var det min tur att förvandla min något sletna och träningsbeklädda kropp till mer respektabelt skick, för att dra in till stan och "Halta Lottas krog" där vi mötte upp min "lilla praktikant"-Emmy med pojkvän och ett gäng kompsiar. Käkade god mat och pratade i massor. Ämnen som behandlades var bland annat segling till sommaren och Hemsedal under finalhelgen... 2 saker under 2010 som jag längtar sjuuukt mycket till!! Det planeras även en mer regelrätt utgång inom kort! Väntan på bussen hem spenderades sedan en stund inne på Hard Rock innan Andrea skulle upp och sjunga. Kom hem ca 01:20 och somna på stört!

Somna på stört ska jag även göra nu!! En ny arbetsvecka väntar med bland annat de första kundbesöken som jag ska med på.


Ha de great! (...och jag lovar, i veckan kommer filmerna upp, och lite bilder från förra helgen på MyDog. Har verkligen inte haft någon tid alls till sånt denna helgen tyvärr)

Inga kommentarer: