onsdag 30 december 2009

Skidåkning i Ulricehamn

Dagen började 08:00 med långpromenad med Combat ute på skogens isgator. Vadå bryta benen i skidbacken? Det är 1000 gånger mer riskabelt att promenera hunden så som det ser ut i GBG just nu kan jag lova!


09:30 åkte jag hemifrån och plockade först upp Kjellberg i Johanneberg, Andrea vid Marklandsgatan och sist Christian vid Wieselgrensplatsen. 2 par skidor, 2 snowboardar, 4 par pjäxor, 3 ryggskydd, vantar, 4 hjälmar, strumpor m.m. fick förutom oss 4, plats i bilen, utan takbox :) 11:30 parkerade vi i ett solstrålande Ulricehamn och bytte om taggade för backarna. Dock började de inte sälja liftkorten som vi skulle köpa för ens lite innan 1, så det blev lunch innan vi började åka.


Hemsidan stoltserade med 7 backar, varav 5 skulle vara öppna. Men tji fick vi, 1 av de 3 "längre" backarna var öppna, och hur de fick ihop det till totalt 7 backar vet jag inte riktigt... Kolla gärna på pistkartan och kom med kreativa ideér :P Trots 1 becka (räknar inte med barnbackarna) så har de ändå mage att ta fullbetalt, PLUS att det hade "helgpris". Vad jag vet är dagen inna Nyårsafton inte en röd dag, och det stod ingen info om detta på hemsidan heller...
Vi fick i alla fall känt på snön lite och stillat den värsta abstinensen, men även väckt ett nytt sug efter Hemsedal... Vill åka, NU! Vädret var helt underbart, sol och snö är näst intill oslagbart :)



Den backen som var öppen var den "stora" backen till vänster, och de 2 små barnbackarna. Antagligen räknas "snowboardparken" & "aktivitetsområdet" till 2 olika backar med... Dessa var 2 olika hopp på raken... En sträcka av kanske 150 meter totalt... DÅÅÅLIGT!



Hööögst upp på toppen... (eller kullen)



Andrea, Kjellberg & Christian utslagan efter mycket ansträngande åkning... (ja, liften tog musten ur oss, för att inte tala om kön :P )




Vääldigt påpälsad!




För att inte bränna ut oss helt blev det en fika innan sista åket, innan vi sedan åkte hem vid 16 :P



Dagens "outfit" var ROSA!! :D Snyggt matchat med brun hjälm, brun-ljusblå goggles & brun jacka. Undertill; rosa Peak Performance-microfleece, rosa Craft-underställströja, och svarta underställsbyxor även de från Craft. Hade till och med lyckats få på mig rosa-bruna trosor såg jag när jag kom hem nu & rosa sport-BH :P
Hehe, var bara tvungen ;P



Totalt sett har vi haft en kul dag med mycket skratt och härligt väder. Ulricehamn var OK att åka till iom att det ligger så nära, men nästa gång blir det att ringa upp och dubbelkolla hur det är i "verkligheten" isf... Lite förbannad blir man när marknadsföringen är vääldigt snedvriden...


Nu ska jag åka ut till Torslanda och sy om min klänning inför imorgon lite. Axelbanden ska flyttas och underkjolen sättas fast bättre i överkjolen :)

Chipp :)

1 kommentar:

Lydia sa...

Något som kanske kan slå snö och solsken, är snö och månsken! Så himla vackert när snön glittrar i månens sken :) (och när jag var ute var det dessutom en uggla som lät nånstans, såå coolt :D).
Men det är väl inte så smart att åka skidor i mörkret :P