söndag 27 december 2009

Mörkerpromanad & slappande


Åkte iväg upp till Sisjön och gick i mörkret med Combat. Jätteskönt att gå å där i ljuset av snön, utan massor av andra människor. Vet inte vad som hänt med mig sedan jag var mindre, då var jag extreeeemt mörkrädd och sov med en spotlight-lampa rakt i ansiktet. Nu kan jag älska mörkret och vill gärna ha det kolsvart när jag sover, och kan tycka att det är jätteskönt att vara ute och gå i mörkret själv med hunden. Iofs är jag fortfarande rädd och obekväm i mörker i vissa situationer, som i huset i Torslanda när jag är själv och på vissa ställen ute.


Efter promenaden tog jag vägen om Pierre & Ella för att säga hej och kolla om han skulle ut ikväll, vilket var på tal lite med Andrea för min del. Men det blev att jag fastnade där hela kvällen och bara tog det lugnt med P och hans lillebror som åkt med ner från Växsjö. Blev bjuden på korvstroganoff-middag å glodde film :) Gjorde oss ett försök att baka bröd också, men med en ugn som inte fungerade var det svårt att få mina fina små runda brödbullar färdiga :P


Åkte hem lite efter midnatt och ska nu gå å soooova!


Inga kommentarer: