onsdag 23 december 2009

Dan före dan...

Idag kom Paulina vid 12-tiden för att ta en julpromenad i snön med hundarna, även Emelie W med Bella hakade på vår snöiga runda, kulkul :) Vi var ute i drygt 1 timma och hundarna älskade att springa i snön som var alldeles mjuk och fluffig :) Både Combat och Smilla såg ut som 2 stora snöbollar med all snö som fastnat på mage och ben när vi väl kom hem igen, inget som bekymrade dem speciellt mycket. Var dock inte jättesugen på att få in 1 ton snö i lägenheten så det blev att smälta bort allting i duschen innan de fick komma in och mysa i soffan med Paulina medans jag packade ihop allt som skulle med till Torslanda där vår traditionsenliga "koka-och-äta-julskinka-kvällen-före-julafton" väntade. Hemma i lägenheten ligger nu ett stoort mjukt paket och väntar på att bli öppnat... Tydligen hade jag varit snäll i år och fick en julklapp av bästa lilla Paulina :D Denna ska dock inte öppnas för ens imorgon på självaste julafton, eller på juldagen, beroende på när jag kommer hem igen.



Mina söta, duktiga minstingshundvänner & kursare; Paulina & Emelie med Smilla & Bella.



Smilla har fått en snöhatt i ett snöigt och vitt Mölndal :)


Snörace med en liten råtta... Eller så var det en hund vi mötte på vägen :P

När jag väl fått ihop allting släppte jag av Paulina & SmillaBrunnsbotorget och tog en snabb sväng på Backaplan för de sista julklapparna, som bland annat ska gå till Julklappsspelet som vi ska köra imorgon.

Ligger nu i mitt gamla rum i Torslanda mätt och belåten, och redan trött på julskinka... Väntar spänt på morgondagen och vad den kan ha att erbjuda. Kul att min minsta kusin Alexandre, som iofs snart är tonåring, och min moster Elisabeth är över från England och ska fira med oss :)

Nighty!

Inga kommentarer: