fredag 11 december 2009

Blödig på äldre dar...


Ja, herruguuu... Har klarat mig i stort sett hela dagen från att inte böla, så när som ett liitet kort ögonblick på bussen hem i eftermiddags då jag tog en sväng hem för att byta om och packa inför Sthlm. Men när jag satte mig på bussen hem efter kvällens "hejdå-fest" på Que Pasa så börja de rinna, och har väl typ precis slutat nu :P Tårarna har kommit och gått i nästan 2 timmar... Förstår det inte, förr grät jag aaaaldrig, inte för någoonting nästan, men nu kan jag gråta för näst intill vad som helst. Blir man blödigare på äldre dar tro??

Grät faktiskt lite redan innan jag satte mig på bussen om jag ska vara ärlig. Ida & Berri hade kokat ihop en liten hemlis, och helt plötsligt från ingenstans dyker Berri upp i dörren :D Shiit vad paff och glad jag blev, så tårarna sprutade även då, fast av glädje såklart :D Heelt otroligt att 2 skvallertanter som de 2 lyckats hålla detta heelt hemligt innan, inte ens en hint via facebook har dykt upp :P


En del personer gör verkligen stort intryck även fast man inte känt dem speciellt länge, Ida & Berri är 2 som lyckats med detta och är några av dem jag kommer sakna extra mycket efter att ha umgåtts minst 4 dar/veckan i näst intill 4 månader. Berri slutade ju för 2 veckor sedan efter att ha jobbat på kontoret i ca 1,5 år, om ni minns "Bye Berri-party"-inlägget? Söta BitterBärv har nu flyttat till Malmö och idag faktiskt, fått besked om jobb där nere :) Får dock se det positivt att hon flyttat dit ner, för nu lär man ju komma dit med och få se hur den staden är. Har faktiskt aldrig varit i Malmö innan... Men nu kan det nog bli någon helg då och då framöver som jag och Ida drar ner å testar utelivet i Skåneland..


Förutom Ida & Berri så finns det ytterligare några personer på jobbet som satt sig extra långt in i hjärtat på mig. Så jag vill tacka några hårt utvalda personer extra mycket för dessa 4 månader:



* Per
*Jens
*Pierre ("Piff")
*"Freddie"
*Malkan ("Puff")
*Strand
*"Certifierad Carlström" ;)

Dessa personer har på olika sätt gjort att de förtjänar en lite extra stor plats i mitt hjärta och som jag förhoppningsvis kommer att hålla kontakten med lääääänge framöver. Will miss U loads!!!!


Tackar även alla som var med ikväll och gjorde min sista kväll helt grym: Ida, Berri, Jens, Freddie, Malkan, Per, Strand, Pidde, Mitch, Tomas & Terttu.

Planen var från början att vi skulle gå vidare till Lounge(s), men alla var trötta efter en ganska kämpig vecka och div andra orsaker, så klokt nog åkte alla hem, vilket för min del nog var väldigt bra. Har precis packat klart allt för Sthlmresan, och fixat en "helgkits-väska" för Combat som ju ska bo hos Malkan och hans flickvän ända tills på måndag fm... usch att vara utan honom så länge, men han har det bättre hemma än i en tråkig och brötig betong-mässhall hela helgen. Känns inte helt 100 att lämna honom någonstans där han aldrig varit innan, men jag tror det kommer bli jättebra. Malkan är snällheten själv och hans flickvän har haft hund hela livet.

Avslutar med en av kvällens bästa kommentarer som faktiskt Malkan stog för...

- Eeeh, Sarah, spara vagnen!!!

Så nästa gång ni ser en spårvagn eller buss komma åkandes och ni inser att ni inte kommer hinna ta den så kan ni bara spara den så löser det sig... :P



Freddie-bio & Malkan, himself


Me & Freddie skrattar ikapp

Johan "Micken" Strand & Fredrik igen...



Pidde & Mitch i en förklaring av någonting säkerligen ointressant ;P


Strand & Malkan once more




Gissa vem... & Jens :)



By the way så åt jag en galet god PaellaQue Pasa och bläckfiskringar m aioli, mmmm!! Rekomenderas!!


Nighty!


Inga kommentarer: