måndag 14 december 2009

Är lite grejer på G...

på jobbfronten faktiskt... Svåra val att göra, fördelar ska vägas mot fördelar samt nackdelar mot nackdelar...


Har sökt 1 jobb som jag skickade in i torsdags, idag ringde de och ville att jag ska komma på intervju imorgon 08:30. Så det blir att gå dit och se hur det verkar :) Det andra jobbet är redan klart och jag skulle ha börjat idag redan egentligen, men tog en dag ledigt i o m att vi kom hem så sent och jag skulle hämta Combat hos Malkan mm :P

Kan berätta lite om jobbet jag redan fått... Det är ett företag som heter Bo Fastening, ett säljföretag inom byggbranschen. De har olika produkter som underlättar olika typer av arbeten på byggen mm. Jag kommer att sälja en produkt som heter Kanallisten, vanliga golvlister, fast med ett lock som ovandel. Mellan listen och väggen är det ett mellanrum där man kan lägga ner kablar så man får bort dem från golvet. Jag tror det är ca 8 personer som jobbar där idag och kontoret ligger i GBG med utsikt över havet :)

Jobbet jag ska på intervju för imorgon har start den 8 februari, alltså har jag ca 1,5 månad på mig att känna efter om jag trivs med mitt nya jobb, eller om jag vill vara kvar inom försäkringsbranschen. Saken är att jag är ganska säker på att jag kan få det 2a jobbet om jag vill, men som sagt, vi får se hur det slutar...

The story will be continued...

Har haft en ganska soft dag idag, sov till 10, hämtade Combat hos Malkan och mötte upp Pierre i stan som behövde hjälp med att passa Ella. Så har haft henne hela dagen, till båda hundarnas glädje :) Åkte in och lunchade med Pierre, Malkan och Simon i Saluhallen. Så länge kunde jag hålla mig från "mitt gamla jobb" :P Pappa hämtade sedan upp mig och jag åkte med till Torslanda och hämtade mammas bil. Åkte hem och hämtade hundarna och drog upp till klubben fär agilityträning med Hanna & Emma väntade. Vi körde hoppbanan från NM:et igår :) Var halvfokuserad dock kände jag, men fick till det hyfsat i slutet, samt en del kombinationsträng i början som blev bra. Vi avslutade med en sväng förbi Mölndals finaste fik ;)




Nu är det snart dax att sova, mitt "nya" liv med att gå upp tidigt på mornarna börjar imorgon... Uuuuuuscha!!!! Morgondagen blir en fullspäckad dag med intervju, 1a "riktiga" dagen på "nya" jobbet och sedan restaurang & julkonsert med Hanna, Nettan & "Bonne-Jenny" ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va fint att du fick jobb hos din pappa!! Kör hårt!

Sarah Carlsson sa...

Haha, mm. Perfekt tajming faktiskt :P Men... vem är du? :D

Emelie sa...

Vill passa på att önska er en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!
Kram från Emelie & vovvarna