måndag 31 augusti 2009

Oskulden tagen redan 1a dagen!


Yes, så är det. 20 i 9 ikväll gjorde jag mitt sista samtal för dagen bestämde jag mig för, innan vi skulle samlas 20:45 och summera ihop dagen, hela kvällen hade gått riktigt segt, men ville inte ge mig i första taget i alla fall. Det där sista samtalet, var ett himla bra val. Tänk om jag lagt av tidigare, då hade jag aldrig fått sålt! :) Efter nästan 25 minuter med kunden i telefon, med många långsamma förklaringar, gång på gång, blev det till sist en försäljning på en Volviaförsäkring! Yyyeeeeeeeiiiiiiii!! Min absolut första sålda försäkring ever! :P Jag bara skulle sälja på det samtalet bestämde jag mig för, och det gick ju vägen :) Kunden fick en mycket bättre och mer täckande försäkring för knappt 45:- mer i månaden än vad han betalade idag, från en trafikförsäkring, till en helförsäkring. Klart han inte kunde tacka nej??!

Tiden som vi ringde på började dock inge vidare, och blev egentligen aldrig riktigt bra heller, förutom allra sista samtalet då. Hade strul med telefonen som inte gick att logga in på i nästan 1 timma, kunde fortfarande inte använda autouppringnig från datorn utan fick knappa in alla nummer manuellt när jag väl kunde ringa igen, rörde till det i programmen (och kommer röra till det många gånger till innan allt sitter), folk svarade inte, osv... Men, jag hade kul! Man utmanar sig själv något enormt i detta jobb vilket jag tycker är väldigt roligt, de framsteg man gör är väldigt mätbara eftersom allt registreras och resulterar i provision, vilket resulterar i mer lön...


Åkte buss efter jobbet till hundvakterna i Rävekärr för att hämta Combat där och testa hur det funkade med att göra på det sättet. Troligtvis kommer jag att hämta honom hos dem 2-3 dagar av 4. Han verkar trivas kanonbra hemma hos familjen Eriksson, men konstigt vore väl annars. De är såå himla bra! Kajsa håller på att lära honom "spela död" och visade framstegen :P Tog bussen tillbaka till Mölndals station och gick sedan hem därifrån för att få kvällsrundan avklarad och lite frisk luft. Tar lite drygt 15 minuter att gå därifrån så det är väldigt smidigt och bra. Var hemma lite innan 23, fixade kvällsmat och har nu suttit framför min lilla skärm här och smidit planer för en lite mer ordnad fest i oktober tror jag allt... :P Vi får se vad det kan mynna ut i :D


Time for bed nu! Imorgon innan jobbet blir det städning, strykning, fixa "lunchlåda" och promenad!

Inga kommentarer: