söndag 20 september 2009

Igång igen

Om fredagen var lugn och tråkig, så har resten av helgen varit raka motsatsen i alla fall, som tur är. Then I like it! =)

Zara hämtade upp mig på Backaplan igår lite efter 10, lämnade över Combat till henne och blev bortkörd till Hornbach där jag tillbringade närmare 4 timmar genom att stå upp på stenhårt betonggolv utan att få prata med knappt en enda kund. Det va väldigt dåligt med folk faktiskt, vilket nog hade sin orsak i grymt skönt väder ute samt 1 vecka kvar till löning. Så tyvärr var det väl inte den bästa läro-omgången, men fick en inblick i hur det fungerar i alla fall. Tanken är att jag ska ta över detta projektet med att åka ut till olika butiker runt om i landet och dema listerna och svara på frågor. Det kan bli allt från Malmö upp till Sthlm, å lite här och där. We´ll se what happen´s.
På kvällen kom Andrea hem och vi planerade lite inför vår 25-årsfest innan vi åkte vidare till Linné och Martins 29-årsfest :) Där blev de champangedrickande och dans med alla goa männsker :) Sedan bar det av in till stan och Lounge där vi trängdes med hela Göteborgs befolkning kändes det som. Mycket dans blev det och timmarna gick, tills sist var det jag och Helena kvar sist av vårat gäng på ca 15 pers. Vid 4 tog bussen mig hem och jag somnade gott bredvid en trött hund :)
(Klicka för större bilder)



Födelsedagsbarnet

Let´s shake it!


Goes wild and crazy

Stackars Daniel...


Doi´n some pooosi´n

Ute på en liten promenad...


Fyller man 29e så gör man! ;)



Ohhh yes!

Dagen idag, Söndag, bestod av hunderi hela dagen. Åkte ut till Torslanda imorse och hade lite freestyle- och lydnadsuppvisning på Bulycke Ridklubb där de hade familjedag. Verkade som det var uppskattat och Combat trivdes som vanligt i rampljuset.
Hann bara hem och vända sedan i stort sett, innan det var dax att åka upp till Hundklubben för att ha kursstarter. Jag & Linn ska hålla i Fortsättnings- och tävlingsagilityn som vi valt att lägga som en 2-helgskurs senare i höst. Vi har fått en riktigt grym grupp med ambitiösa tjejer och arbetsvilliga hundar! Känner de flesta sedan innan då många av dem gått kurs för mig förrut. Ska bli riktigt kul dessa 2 helger, längar faktiskt :)
Jahopp, å nu va helgen slut :) Längtar till jobbet imån!! :P

Inga kommentarer: