tisdag 25 augusti 2009

Tisdag, 25 aug


Inte direkt hänt jättemycket dessa 2 dagar, efter en galen helg rullar vardagen på med jobb, vänner och hund :) Inte så tokigt det heller dock!

På jobbet denna veckan har vi gått in på säljprocessen och kommunikationsprocessen till skillnad från de 2 föregående veckorna som nästan uteslutande har varit produktutbildning. Gick igenom SPIN-tekniken idag, som förvånande nog ingen förutom jag hört talas om innan. Kul att jag iaf kom ihåg vad jag lärt mig en gång i tiden :P Både igår och idag har vi slutat de 2 sista timmarna med medlyssning hos våra kollegor. Mycket nyttigt och intressant, dock blir man så sugen på att sätta igång själv med att ringa! Och faktiskt, imorgon onsdag ska vi få göra våra första samtal ut till kunder!! Dock inte för att sälja efterdom vi inte genomgått och blivit godkända på certifieringsproven än (gör dem på fredag), utan för att börja boka upp kunder till nästa vecka då vi ska ringa "skarpt". Ska bli kul och spännande!! Vet inte hur länge vi ska ringa, men har ett mål på att få in 5 st bokningar iaf.

Just ja, dagan idag startades med lite information om "Volvo nice price"-kampanjen som vi har tillsammans med Volvia. En tävling sparkades igång som ska vara i 6 veckor och hela kontoret tävlar tillsammans om en fest som vi får olika belopp per person för, beroende på hur mycket vi lyckas sälja. Det kan tänkas bli en galet galen fest om vi lyckas så bra som vi hoppas :P Som mest kunde vi få 450:- per person, och vi är ca 50 personer...


Igår efter jobbet joinade jag Andrea, Niklas och Hard Rock-gänget som satt på Joe Farellies tillsammans med lite Avalonfolk. De hade "vi ses snart igen"-middag för Karin som ska iväg till Nya Zeeland i ett år för att hjälpa en kompis att starta en ny restaurang där, med det cooola namnet "Gothenburg". Tänk vilken upplevelse och erfarenhet det måste vara!!

Vi satt där till 23:45 då jag och Andrea var tvunga att lämna de andra för att kunna ta oss hem utan att behöva ta taxi. Var en mycket trevlig kväll!!

Idag blev det en sväng förbi Heden efter jobbet för att sällskapa med Anders och hejja fram Hanna som spelade fotbollsmatch med hennes "jobbgubbar" från GTC. Kommer dock aldrig bli klok på den sporten... Självklart regnade det hela matchtiden också och jag hade bara leggings, kjol, slip in-skor och min rosa sommarjacka. Tur att det iaf var hyffsat varmt ute och att det var "sommarregn", blöt blev man dock men inte så farligt. Hannas lag vann med 4-3, så jag antar och hoppas att jag och Anderes iaf bringade lite tur :)


Nu ska det sovas. 08:00 är det dax för att vara produktiv i tvättstgan, samt gå hundpromenad och städa här hemma mellan maskinerna!


Förresten, hur kan man "sakna" någon man bara träffat några timmar egentligen 1 enda gång??

Inga kommentarer: