måndag 31 augusti 2009

Blondinbella goes Push??

Så var ännu en helg till enda...


Det har blivit lite av varje faktiskt, fullplanerad och händelserik. Det enda jag visste om helgen innan den började var att jag skulle på släktmiddag i fredags och ha hunduppvisning på Torslanda Torg igår förmiddags, efter det har det fyllts på med lite smått och gott allt eftersom helgen framskridit.

Igår började alltså dagen tillsammans med Sandens HundskolaTorslanda Torg med hundar högt och lågt. Trodde att det skulle vara någon form av "happening" på torget i övrigt, men så var inte fallet utan det var bara vår hunduppvisning som var "hela grejen". Hade tydligen vart helsideannons i Torslanda tidningen och det kom verkligen många människor som tittade under de 4 timmarna som vi höll på. Jag & Paulina körde freestyle & agility och hundrna jobbade bra med tanke på miljön. Uppvisningsytorna var ca 4x4 meter och utan avspärrningar till publiken som stod tätt inpå. Musiken till freestylen spelades upp av en pytte-cd-spelare så den hördes knappt någonting... Agilityhinderna var ett hemmasnickrat slalom, barn-leksakstunnlar, däck av "plaströr", och konhopp... Men det funkade OK ändå. Det var även jättekul att träffa alla olika folk som jag sällan gör numera eftersom Torslanda ligger så långt bort. Extra kul att Zara kom en stund med Fenix och "nya" tillskottet Ola, samt kompisen Veronika. Vi ska ta en "catch up"-fika här snart framöver eftersom vi inte hann prata så mycket på torget. Även Anna med la familia kom förbi :) Tjock mage har hon och bebisen kommer i februari om jag inte minns fel... "Lilltjejen" Evelina är inte direkt liten längre, snart hela 2 år!! Saatan va tiden går fort! Coolare unge får man leta efter!!


Kom hem till mamma och pappa och sov faktiskt nästan 2 timmar... Både jag och Combat var trötta efter 4 mycket intensiva timmar! Vaknade till slut till och klippte gräset innan jag tog bussen hem. Hade haft kontakt med lite folk under eftermiddagen fram och tillbaka om utgång, så det var i stort sett bar ahem, byta om och vända in till stan.

Det blev förfest hos Daniel, en kille jag träffat genom Martin och nätverket JCI. Det var jag, Martin, Daniel och 3 tjejer och 2 killar från Uppsala (tror jag) som sedan begav oss ut mot Avenyn och målet inställt på Push. Elin skulle komma in lite efter oss så vi gick in och väntade eftersom kön inte var speciellt lång. Dock blev det tråkigt nog så att Elin, och hennes kompis som hon mött upp, inte kom in pga en grinig vakt :( Antagligen för att det redan va så sjuuukt mycket folk där inne så de bara tog folk på listan till slut.


Galna Uppsalabor (?) på förfesten...


Mr Martin & the girls


Me, Daniel & Martin is shaaaki´n :P


Daniel ute på "toaterassen"...


Haha, Rikard hade en av de mest udda dansstilar jag sett :P "strike a pose-dansen"


Leet´s Push IT!


Folk, myyycket folk!!!



Glöm det där med att dansa bredvid varandra, här dansas det PÅ varandra. Eller rättare sagt, man studsar hit och dit mellen och på de som står bredvid. har man tur blir det i takt till musiken...

Helena & Martin, och sådär myyycket folk igen...

Vid 3 kände vi att vi hade dansat tillräckligt så vi tog vårt pick och pack och sa hej då för kvällen. Dock innan vi hunnit gå ut kom det fram en vakt till mig som fick mig att garva rejält och fundera på om det kanske är fler människor som man möter som faktiskt "vet vem man är". När jag tänker efter har det ju faktiskt hänt innan, och rent logikt så måste det ju vara så. Exakt vad det är jag svamlar om får mina närmsta reda på, eller har redan fått rättare sagt :P Och när jag själv läser detta någon gång i framtiden kommer jag förstå precis vad jag pratar så kryptiskt om :P

Sedan blev det lite förflyttning en snabbis för min del...


Hamnade en stund på Hard Rock där jag visste att Andrea dröjde sig kvar efter showen. Blev 15 minuters vilt tooookdansande på ett näst intill tomt dansgolv innan min buss gick 03:59



03:40 lördag natt, eller säger man söndag om det är den dagen som kommer efter?? Nåja, taggade och galna som få var vi i alla fall :D Men det sägs ju att man ska sluta när man är på topp! :)



Gick nog och la mig närmare 5 och vaknade sedan vid 10. Hade ett SMS från mamma som föreslog en shoppingrunda på Frölunda Torg. Så det blev att gå upp, ut med Combat, göra mig iordning och sedan åka iväg med mor som kom och hämtade mig :)


Vi tittade på lite allt möjligt och det som fick åka med hem idag var mycket basplagg av olika slag som kommer vara bra att ha till jobbet och så :) Köpte faktiskt en hel del inne på Esprit-butiken där vi fick hjälp av en mycket trevlig och good looking kille "anno 1984"...Attans att man ska va så feg bara :P Vågade dock gå tillbaka sedan för att prata lite med butikschefen angående ifall de behöver extrapersonal på helger eller fredagar framöver. Ska gå dit med mitt CV nästa helg så får vi se vad det blir av det hela, just nu var de inte i behov av det men kanske framöver. Hon var jättetrevlig och väldigt lätt att prata med, så hoppas på att det kanske kan ge någonting =) Om inte hoppas jag i alla fall på att träffa på "anno 19854" igen... ;)


Lite dåliga bilder på vad som shoppades idag, man ser någorlunda om man förstorar upp bilderna i alla fall.



"Finbyxor" från MQ.


Mycket otippat så hitta jag på ren tur och slump en bikini som satt riktigt bra och var jäkligt snygg!!

V-ringad tröja från Esprit & 4 par strumpor


Vit skjorta från Esprit & brun blus från HM




2 koftor från Esprit & skjortan från Esprit



2 baslinnen från HM och T-shirt från MQ

Är väldigt nöjd med inköpen, och det kan hända att det utökas med ett par jeans från G-star med, OM de finns i rätt storlek i stan :/ TACK SNÄLLA SÖTA MAMMA!!!
Nu ikväll gick jag och Combat bort till Viktor där vi hyrde film, lagade mat, åt och kollade sedan på filmen vi hyrt :P Är fortfarande mätt, och känner fortfarande mascaran som smetades ut i slutet av filmen då jag storbölade :P Seven Pounds med Will Smith. SE DEN!! Otroligt bra! Drama som var väldigt gripande och känslostarkt, men inte på ett sentimentalt sätt, utan ren smärta nästan skulle man kunna säga... En riktigt bra historia!!
Fick rådge lite i kärleksdjungeln som vanligt när det gäller min kära vän ;) Tjejer, ni som tror att VI grubblar mycket och försöker tolka signaler, jag kan garantera att killar gör det med, om inte mer... Kära V är nog nästan den kompis som grubblar mest av alla jag känner! Jag, Andrea & Hanna ligger till och med i lä :P
Fick även lyssna lite på låtar som var på G och låtar han gjort för längesedan, fastnade speciellt för en lugn ballad som ska spelas in i London nu i höst. Tror att den kommer bli riktigt grym! Fick också höra låten som de håller på att göra en "clubmix" på, den kan nog också bli riktigt bra efter lite omarbetning som är på G. Ska bli kul att höra resultatet om några veckor :)
Imorgon är det då dax för jobb igen, är taggad! :) Det är 1a dagen som vi kommer få sälja på imorgon. Hoppas det kommer ge mersmak precis som bokningssamtalen gjorde förra veckan! =)
Haha, just det, på väg till förfesten på spårvagnen blev jag kallad för "Blondinbella" av några småkillar. Hur ska man tolka det tro ? ;) Själv ser jag det som en komplimang faktiskt. Tycker att hon är en myket duktig, driven tjej och stark tjej! Och, jag tror faktiskt att hon hade gillat Push och ute terassen där! ;P
Nä, ska nu tvätta bort den lilla mascaran som finns kvar efter min lip-attack hod Viktor, och sedan soooooova!!
Tjjipp å hej!

Inga kommentarer: