torsdag 20 augusti 2009

Arbetsvecka 2

Så var ytterligare en vecka slut på nya jobbet, trivs enormt bra. Ska bli riktigt kul att få sätta igång att ringa sedan efter nästa vecka. Vi har nu gått igenom alla försäkringar som IF har och det är faktiskt riktigt kul att sitta i "skolsalen" igen och lära sig helt nya saker. Nu när man "kan" typ allt om försäkringar och vad man bör tänka på osv, så är man rätt nojig med vad det är man själv har egentligen. Jag har ingen koll alls på det, den enda försäkringen jag har koll på är Combats som är Agrias "de lux"-försäkring. Men hemförsäkring, olycksfall mm och sådant blir att kolla upp ganska så snart och ändra över till IF helt klart. Om jag ens har någon Olycksfall...? Jaja, som sagt, det blir att kolla över detta definitivt! :)



Förra veckan var ju rätt hysterisk med allt som skulle grejas med uppvisningarna i Trädgårdsförenigen samtidigt som det var nytt jobb. Denna veckan är dock lugnare som tur är, känner att tröttheten börjar komma ikapp... Blev dock en lite väl lång kväll ute i måndags... Chrille var nere i GBG lörd-tisd, så träffade honom & Annika efter jobbet i måndags. Viktor och Kristian anslöt även de lite senare. Tänkte åka hem med sista bussen vid midnatt, men Viktor & Kristian fick på något vänster med mig vidare ut... Sa dock tydligt att jag inte tänkte lägga en enda krona på varken Taxi, inträde eller dricka, och att jag skulle hem med bussen som bestämt. Trotts detta lyckades de få med mig, men jag höll mitt ord och la inte en enda dolares på resten av kvällen :) Blev en liten stund på Hard Rock där vi softade en stund, sedan vidare till Berså. Var iiinte taggad alls, men försökte hålla god min eftersom jag fått inträde osv betalt, och vi dansade nog i 2 timmar i alla fall innan de stängde. Viktor har blivit en riktig dansfreak på sista tiden, han som typ bara gillat att hänga i Linné i barer förr, haha. But I like it the new way! :)

Kom hem vid lite innan 4 på morgonen istället för halv 1... Blev dock bara 1 drink och 1 cider, så väldigt lugnt alltså :)

Resten av veckan har jag bara åkt hem och satt mig framför datorn och gått ut med Combat. På förmiddagarna där emot har jag hunnit långrunda med C, laga mat, dammsuga, pilla med en del Hundklubbsgrejer mm.

Vet inte om jag skrivit något om hur det löst sig med Combat och dagmatte/rastning? Det har i alla fall lösr sig så otroligt bra så det går knappt att få det bättre. Katarina & Kajsa från hundklubben har nämligen tagit denna uppgift. Tyvärr var de tvugna att låta deras egna hund somna in i våras, så att passa Combat tror jag passar dem bra nu tills de vet om och vad för ny hund det blir hemma hos dem :) De 2 veckor som har gått har funkat kalasbra. Som sagt, bättre lösning och människor får man leta länge efter innan man hittar!

Hmm, känner att jag håller på att somna här nu. Dax att lägga ner och gå och sova. Nu är det HELG :P

Tjipp å hej

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vad är det för uppvisning i Torslanda? :)