onsdag 29 juli 2009

Top-notch @ Berså

Vem behöver gå på gym och hålla på när man kan gå ut och dansa ?? Under fredagens, lördagens och gårdagens utgångar kan jag garantera att jag gjort av med minst lika många kalorier och betydligt mycket mer svett än under 3 gympass!!

Jag älskar verkligen att gå ut och dansa, bara tokdansa och ha allmänt kul! Kan stå i timmar i sträck om musiken är rätt och kompisarna på samma humör. "Tyvärr" har jag inte kommit så långt än att jag kan dansa till vad som helst med vem som helst, utan jag vill ha "rätt" musik och "rätt människor", det är ju det som är en av pådrivsfaktorerna. Ju "bättre" musik och ju "likasinnade" människor det finns runt om, ju roligare blir det ju och man orkar ännu mer bara av ren livsgkädje :)

Hade återigen en riktig top-notch kväll ute igår!! Men som jag skrev i förra inlägget, det kunde inte bli annat än bra med tanke på vilka underbara människor som var med. Vi som gjorde stan var; jag, Chrille, Andrea, Elin F, Annika & Viktor, samt 5-7 andra sköna folk som "kom från" Chrille & Annikas "sida" + lite annat löst folk som vi sprang på.

Men innan jag berättar mer om kvällen kommer även här lite kuriosa om dagen i övrigt, som var riktigt produktiv faktiskt :) Började med att tvätta i 3 timmar, skönt att få undan högen! Medans jag tvättade packade jag upp väskorna från Resö mm och hängde in alla kläder osv, fick iordning ganska hyffsat. När allt detta var klart var det dax för freestyle-coachning av Elin och Stella. Coachning och coaching, vi gjorde ett program till Elins redan utvalda låt, vilket även var målet. Vi träffades på klubben lite innan 16 och höll oss sedan inne i klubbstugan eftersom militärerna lekte krig så Stella blev låg och ledsen :( Elin fick köra lite med Combat för att testa vissa rörelsekombinationer, och ett tu, tre, så var Stella också med på noterna! Inte fasen ska min matte hålla på och ha kul med en annan hund inte!! Kul att se att hon kunde släppa loss så efter att ha legat och knappt vart röst-nåbar. Vi höll på i drygt 2 timmar och var på väg hem till Elin för att hämta ombyte för kvällens galenheter, när en rastlös och lite sällskapssjuk (tror jag?) Hanna ringde och ville ha matsällskap. Självklart nappade vi och sköt lite på vårt tidsschema för resten av kvällen. Vi köpte med oss kinamat och satt sedan hos Hanna i sin otroligt fint ordnade lägenhet ;) och en nyopererad nakenfis till Janis, i nog närmare 1 timma. Ämnet som underhöll oss var "relationsformer" kan man väl kalla det... ;)

Vi var sedan tvugna att slita oss för att hasta vidare hem till mig där dusch, speglar, garderober och olika drycker användes flitigt... Vi fick även utökning av Andrea & Viktor. Den sist nämnda gjorde sitt bästa för att hänga med i 3 blondiners tjattrande om klädval, färgade ögonbryn och allmänna tjejsnack. Tycker han gjorde det riktigt bra faktiskt ;) När min garderobsångest väl lyckats stillas lite och alla var klara lämnade vi Combat & Stella för en kväll på tu man hand, och tog bussen upp till förfesten på Eklandagatan där Chrille & Annika hade väntat tålmodigt på oss i 2 timmar. Andrea & jag invigde där med Elin & Viktor i vårt sätt att just förfesta; iordningsfixande till 1000 samtidigt som man sippar på en cider eller grogg och springer kors och tvärs i lägenheten innan allt är klart för att gå, sådär 1-2 timmar senare än vad vi planerat från början... Tiden på den "officiella förfesten" blir, om man har tur, 2 timmar, annars är nog 1,5 timma - 40 minuter vårt "normalsnitt", innan det bär vidare av till stan. Denna gång hann vi nog vara där drygt 1 timma innan det var dax.
Egentligen var det planerat att vi skulle till Trädgår´n och "Tisdagsklubben". Vi fick dock reda på att Daniel var inne på Berså, precis där vi hoppade av bussen... Jag, Elin & Andrea hoppades därför att vi skulle kunna ändra oss och gå dit vi med, och faktiskt, efter lite överläggande så blev det så :D

Tjaa, och sedan, vad hände då?? DANS (med stora versaler) så svetten rann (bokstavligt talat) som sagt... och mycket skratt och glädje! ALLT var verkligen så himla lyckat, ALLT förutom ett himla dumt misstag jag gjorde. Ett misstag som inte ska upprepas någon gång mer i framtiden! Hellre VÅGA och gå vidare om det nu blir så, än att inte våga och behöva tänka" tänk om" hela livet sedan... Nä, mer "VÅGA" åt folket! ...och mig!!

03 stängdes musiken av och vi tog oss sakta men säkert ut, och då kom jag till insikt och tårarna började trilla. Chrille åker från GBG till Sthlm på torsdag och tillbaka till Umeå inte långt där efter. Därmed kommer jag inte få träffa honom på mycket länge igen ;( Japp, så där stod jag å lipade bland alla, säkert, 100-tals människor mitt i natten :P Varför, varför, varför ska du bo så långt bort??!! Fast jag ska faktiskt se till att det inte blir om så länge som 1 år till i alla fall. I oktober eller november tänkte jag ta mig upp till Umeå och hälsa på världens bästa Chrille, och givetvis även hans heelt superhärliga flickvän Annika som jag haft lyckan att få träffa :) Kanske till och med Andrea kan tänkas vilja hänga med upp då, det lovade hon i alla fall i natt ;)

Efter att vi skiljts från A & C blev det för ovanlighetens skull nattmat, något jag annars gärna hoppar över. Hamburgertallrik för mig och Elin, och korvmeny med kladdig räksallad ;) för Andrea. Vi får skylla på att Daniel & Patrik hade dåligt inflytande på oss!! Efter maten pratades det om efterfest i Lunden hos Patrik, men alla åkte hem till slut, vilket var skönt. Hade inte orkat efterfest 4 på natten som man sedan ska ta sig hem från, plus att hundarna hade vart ensamma ganska länge redan som det var.

Stackars Elin skulle börja jobba 08:00 men fick sitta i drygt 30 minuter och vänta på vagnen hem till henne, för ca 1 timmas sömn... medans jag & Andrea tog en taxi hem till mig där vi möttes av skall som hördes ut på gården... Hundarna hade dragit igång varandra när Mölndalsposten landat i brevlådan lite innan vi kom... Jaja, grannarnan dog väl inte antar jag. Nån gång ibland får man stå ut! Snabb kiss- och bajsrunda ute på ängen och sedan däck i säng!!
...

Chrille & Viktor tar en Jägerbomb på förfesten, låt er inte vilseledas av minerna, det är faktiskt riktigt gott!

@ Berså, dans till 1000! Här shakar Annika och en av killarna från förfesten loss =)

Ja, de här 2 stiligheterna träffade vi ju också på =) Patrik & Daniel

Grrrrreat ;) Fånigt lycklig min på Daniel...
Till sist;
Elin; förbaskat kul att du hängde med! Mycket bra "VÅGA"-faktor!! We´ll do it soon again!
Chrille; jag lovar att komma upp om några månader! Ska sedan försöka stå ut fram till sommaren då du kommer hit för gott. Eller hur? ;)
Andrea; söt-nöt, du å jag å vått och torrt!
Annika; du underbart härliga männska! Tack för att jag fått lära känna dig i sommar! Är så glad över att Chrille täffat dig, ni är så värda varandra och fina tillsammans!!
Viktor; bra kämpat!! Trots fel musik och "fel typ av folk" höll du uppe tempo och humör riktigt bra! Imponerad och lite avundsjuk för den förmågan faktiskt =)

Inga kommentarer: