onsdag 29 juli 2009

En till??


Började dagen med att köra in till centralen för att lämna av GHU´s pokaler som vi vann förra året på USM (tänk att vi för 1 år sedan höll det hos oss...) till Linn, som ska upp till Boden av alla ställen för att tävla och "jobba" för SHUUSM.
Åkte därefter hem och käkade frukost på balkongen med Andrea som inte är van vid hundlivet på mornar och nätter ;)

Andrea åkte hem och jag tog ut 2 pigga hundar på långpromenad upp i berget och bort runt till Eklanda och gamla Pedagoogen. I drygt 1 timma höll vi alla 3 ett högt tempo över stock, sten, grusvägar och trottoarer. Stella skötte sig utmärkt och reagerade bara på några små ljud men höll sig lugn och kontaktbar och glömde snart av det hon hört :) Combat skötte sig även han perfekt, han blir mycket mer lyhörd när jag har någon mer hund med mig... JAG VILL HA 1 TILL HUND!! Inte bara därför givetvis, utan för många anledningar. Kan jag bara lösa "passningsfrågan" så är det egentligen inget som hindrar mig från att ha 2... Men det är betydligt svårare att lämna bort 2 hundar än 1 om man ska bort längre resor... Jag vill vara 110% säker på den biten innan det blir utökning... (lustigt nog har det gått ett rykte i "bergervärlden" om att jag redan skaffat 1 till hund som jag fick höra för ett tag sedan. Lite kul hur snacket kan gå. Hade vart intressant att veta hur det startade :P ) Men visst, som sagt, tanken och viljan att skaffa en till finns, och är stark...

Hämtade upp en trött Elin utanför hennes jobb och körde sedan hem 1 styck trött hund, och 1 styck trött matte till Frölunda eftersom jag ändå skulle ner med bilen till Fiskebäck för att lämnan den där :( Så nu är jag utan bil igen, suckduck!

Ikväll har jag vart på en fika i stan, trevligt, men nej, tokfel =)
På tal om 1 till, Grattis Cillen till utökningen i flocken Almér :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för gratulationen ;)Vi längtar! :)

Anonym sa...

Ne jag och linn fick en liten kick igår kväll :) Det kommer bli SUPER! ;) wiehoo

Hanna sa...

Ja... Undra hur länge man kan fundera på det!