söndag 10 maj 2009

Ulricehamn & Öland i film


Blev sovmorgon för att vara tävlingsdag, 08:30 gick jag upp och 09:00 hämtade Nettan upp oss på parkeringen. Tog knappt 1 timma att köra upp till Ulricehamn och vi kom alldeles perfekt för att hinna packa ur bilen, hitta någon som kunde hålla hundarna och sedan gå banan.

Lopp 1; Hopplopp med snabba byten och några små kul knixigheter. Bra fokus på mig! Vinst!

Lopp 2; Agilitylopp där allt gick bra fram till balansen. Combat har fått black out och har ingen aning om hur man tar ett kontaktfält... Frivillig disk då jag tog tillbaka honom efter att han hoppade kontaktfältet på balansen. Bra lopp i övrigt om man tagit bort alla kontaktfält och starten... Starten är HEMSK!!


Lopp 3; Agilitylopp med frivillig disk även här då han stack från gungan utan släppkommando. Starten är även den katastrof. Gjorde knappt halva banan.


Lopp 4; Hopplopp med hyffsad start (ur bild) och riktigt bra följsamhet och fokus i loppet. Ett för snabbt kallande i 90 graders sväng över hopp resulterade dock i en rivning. Detta gjorde inte någonting då jag inte vill klassa upp oss än i hopp eftersom vi inte har någon agilitypinne än, vill ha en jämn uppklassning. Kan vi gjort dagens snabbaste tid i detta lopp tro? 18,28 sekunder, ca 4 sekunder snabbare än 1an. Grymt nöjd!!








Alla som var med från GHU kämpade mycket bra och alla kom från tävlingen med något som man var nöjd med. Grattis Linn & Ella till pinnen, och till alla andra för bra jobb!
Vid 18-19-tiden var jag hemma efter en låång dag. Huvudet värkte så det blev 2 alvedon och soffan. Planen var egentligen att gå ut å parta, men det var nog tur att min partypolare för kvällen inte kände sej riktigt kry han heller... Jag däcka på soffan vid 22:30 och vaknade sedan vid 2 av ett teleonsamtal, flyttade mej sedan från soffan till sängen och sov ända fram till 10:30 i morse. Gött och troligtvis behövligt!

Klicka på bilden för förstoring
Resultatlista från 1a hoppklassen


Resultat från 2a hoppklassen, strukt under vinnartiden, Rebecca Löwenberg med Inka (Grattis!!) samt mitt och Combats resultat.


Här kommer även 3 lopp från Öland, alla 3 är ganska katastrofala, med en del ljusglimtar som t ex slalomingångarna som nog är vårt paradnummer. Här syns även hur kontaktfälten ska tas "normalt" sett innan black outen slog till...




Idag har jag vart i stan en sväng med Kusinen och Vanessa, åkte sedan hem till mig och köpte pizza som vi tyckte var lagomt avancerat... Jag lämnade Annika och hennes terrorist hemma en stund medans jag hade kurs upe på klubben. 5 deltagare dök upp idag så det blev näst intill privatträning. Duktiga är de, en av dem ska vara med och tävla i Kungälv på lördag nu till helgen. Ska bli jättekul!
Efter kursen åkte vi hem hit till Torslanda för att bo över natten. Lämnar Combat här imorgon eftersom jag, Annika, Hanna & Andrea ska på BEYONCÈKONSERTEN imorgon kväll, och gå ut och käka innan :D Ska bli så jäääääkla kul!! Har stooora förväntningar på konserten efter förra gången då jag var i Globen 2007. Beyoncé är näst intill omänsklig på scen...
Nu ska jag sova så jag kan pallra mig upp om några timmar, självklart ska jag vara på kontoret runt 7 imorgon bitti bara för att jag sover här... Vi ska ha frukostbjudning och SäljWorkshop.
Tjipp å hej!

6 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Grattis till vinst! Och gisses, vad det går undan! :D Nope, blir inget tävlande för min del. Rätt skönt att koncentrera sig på arrangörsdelen :) Kommer du på Frida Binette-föreläsningen? Du hade skrivit att du inte riktigt visste. Vi kommer bo på Flottsbro camping och stugby, jag och Jenny. Kommer bo en hög andra där också, Veronica och Emelie bland annat, så jag tror det kan bli riktigt roligt!

Rebecca sa...

Det var ett riktigt fint lopp du å combat ordnade, ja de flesta av era lopp e ju riktigt bra, synd att han glömt va kontaktfält e bara, men det kommer snart igen ska du se :)

Linda och Inez sa...

Very good gummisnodd, fasen vad snabb han är :) Grattis till vinsten!

Jonna sa...

Grattis till eran vinst!!

Frida och Fluffbollarna sa...

Grattis till pinnen! :D Ni slog oss med 2,19 sekunder i hoppklassen ;)

Kim sa...

Combat är så sjukt bra! Kul med fler överspeedade bergers! :D