tisdag 5 maj 2009

Lättat på abstinensen

Ikväll har jag stillat lite av min "Hemsedals-gemenskaps-abstinens" genom att möta upp AndreaVasaplatsen för att gå och käka på Pasta ETC och sedan fortsätta vidare till CondecoAvenyn där även Mackan slöt upp en stund. Alla man pratar med som var i Hemsdal har samma känsla nu, tomhet på nåt konstigt sätt... Skitskumt är det.
Maten var jättegod, tog pasta Frutti de mare med räkor, scampi, calamari, musslor, jätteräkor, vitlök och lite chilli. Yummie! Vi var näst intill ensamma på restaurangen och satt kvar ett bra tag och snacka sånt där som bara tjejer förstår :) Planen var sedan att vandra lite på Avenyn med en glass, men den tanken byttes snabbt om till mys bland kuddarna på Condeco med en Peach cream thé för min del och Chailatte för Andrea. Efter att tag dök även Mackan upp och joinade ett tag. Myyyyys! Vardagskul på hög nivå måste jag säga! Tack kära ni för ikväll!! Me like U mucho!!
Frutti de Mare


En lite trött Mackan :D

Condeco

Kom hem lite innan 23 och har nu slappat lite vid datorn, dax att göra ett ryck och ta sig i säng här snart. Ögonen går i kors dubbelt upp typ. Imorgon får alla som läser detta gärna hjälpa till att hålla tummarna för mig, gärna hela dagen! Vad det är berättar jag inte än, men lovar att göra det så småningom framöver.

Sitter även och funderar lite... Känner av ingreppet på min arm ganska mycket... Fast vet inte om det är plåstrena som känns och stramar eller om det är själva såret...? Undrar lite hur en bröstoperation skulle kännas efteråt då i jämnförelse till detta?? Kommer näst intill 100% att göra en sådan nämligen... (Sådär, då var den bomben släppt... står för det till 100% och jag har mina skäl) men är rädd för hur ont man kommer att ha efteråt, är ju så fjantig med sådant. Någon/några som har egen erfarenhet av en sådan operation kanske? Hade gärna velat göra innan sommaren, men med tanke på alla tävlingar osv så lär det inte bli så tyvärr. We´ll see... Under detta året kommer det att ske iaf. Och som sagte, alla erfarenheter tas tacksamt emot! Hjärnan snurrar...
När jag ändå håller på kan jag avslöja att jag idag har köpt en Halti till Combat... Illa, illa... Fast jag är trött på att behöva "bråka" med honom på tävlingsplatser där han kan bli helt tokig och dra och hålla på när han ser agilitybanan... Ska ge Haltin en chans och se om det kan vara en hjälp vid dessa situationer.

NU ska jag lägga ner här, nightynighty!

Inga kommentarer: