fredag 22 maj 2009

Beyonce is all time high!!

Sitter på Sthlm central nu och tänkte ta igen allt jag missat att blogga om under nästan de 2 veckor som gått... Ska slå ihjäl ca 2 timmar här så jag borde väl hinna tycker jag =)

Måndagen den 11 maj 2009 är inskriven i min "historiabok", eller hade i alla fall varit om jag haft någon sådan :) Det var nämligen då jag såg Beyoncé live för 2a gången i mitt liv, och jag kan garantera att det absolut inte är den sista!! Skickade ju en liten mobilblogg från konserten och jag kan väl egentligen inte säga så mycket mer än vad jag skrev i den... MAGISKT! Helt obeskrivligt bra, finner knappt ord. Beyoncé ÄR perfektion! Hon har ALLT men ändå känns hon mänsklig och jordnära, tacksam för allt på något sätt till skillnad från t ex Britney Spears...

Innan konserten mötte jag upp världens bästa Hanna och Andrea och vi gick och åt på "Pasta vino due" på Södra vägen. Mitt val föll på "Pasta Chicken thai", barnsligt gott, och mycket mätt blev jag! Som vanligt fick mina underbara vänner mej på bra humör fort efter en "incident" som hänt lite innan. Pga det som hänt så blev det Nettan som sedan anslöt sig till vårt lilla gäng för att gå med på konserten istället för min kusin som var tanken från början. Nästan 2 timmar väntade vi sedan på att HON skulle börja, och vid 20:45 ungefär så steg jubel och gallskrik i Scandinavium och Beyoncé gjorde entré ...resten vet ni redan, MAGISKT! I 2 timmar avlossar hon den ena låten efter den andra och blandar många av de nya låtarna från albumet "I am Sasha fierce" (som jag som tur var hade lyssnat in mig på några dagar innan) med gamla välkända från både Destinys child tiden och tidigare soloalbum. Jag var näst intill i extas hela tiden och lyckas till och med klämma fram några tårar när hon körde sista låten "Halo". Jag trodde aaaldrig att någon artist skulle få mig i det tillståndet jag var under konserten, men Beyoncé lyckas på något konstigt sätt...




2 av de bästa människorna som finns!

Visst hade denna bild kunnat vara med i någon tidning för t ex turister i GBG? "Så här kul kan man ha man det i den sköna staden på någon av de många uteserveringarna som finns"

En liten bit av kön, bakåt var den minst lika lång...


Ey coolish ;)

SHE

Om någon skulle vilja ge mig en av hennes bakgrundsdansare i 25-årspresent så är det heeeeelt OK ;)
En av de grymma tjejerna i bandet river av ett gitarrsolo. Hela bandet och dansarna består av tjejer, så när som på 4 manliga "hunkar" som får vara med ibland :)

"Ave Maria"
Kommer att lägga upp lite mer bilder och även video från konserten när jag fått demfrån Hanna. Min kamera dog givetvis efter bara 30 minuter på konserten :(

Inga kommentarer: