måndag 6 april 2009

Veckans citat, 5

"Alla måste ha känt att en munter vän är som en solig dag som sprider sitt ljus överallt; och de flesta av oss kan efter eget tycke göra denna värld till ett slott eller ett fängelse."



Detta är så sant, alla kan göra någons dag lite mer ljus med bara ett par små ord oftast. Varför inte ta som vana att varje dag skicka ett SMS eller ringa ett samtal eller personligen träffa en kompis och säga några små söta ord? Hur ofta berättar man för någon hur mycket de betyder för en egentligen? Man behöver inte kunna uttrycka sig som en poet eller författare, en mening som "Tack för att du är du" eller "Tycker om dig" räcker garanterat för att göra någon mycket glad.


Ikväll fick jag höra "Tack för att du finns" från min bästaste söta Andrea, och jag kan garantera att jag blev glad!! :) Vi har haft en helkväll med promenad, thaimat, TV-tittande, pratande mm mm. Myyys!


Så, Tack alla mina underbara vänner för att ni är ni, för era olika personligheter, olika egenskaper, olika synsätt och kunskap mm. Ingen nämnd, ingen glömd!!

2 kommentarer:

Emma sa...

Så sant min kära vän! Vet att vi kommer finnas för varandra i vått och torrt hela livet, skönt att veta att man har någon att vända sig till den dagen det behövs. Tror och hoppas att du känner likadant. puss å kram på dej

Sarah Carlsson sa...

Always babe!! Puss