måndag 13 april 2009

Torslandastäd och lite ag.träning


Idag pallrade jag mig iväg till Torslanda med bussen vid 12 och var framme runt 13-tiden. Dagen har bestått av en grundligstädning av mammas bil invändigt och en tvätt på utsidan. Oj vad hon lyckats misshandla den... Messade henne och sa att hon bör lämna in den på rekond och köpa en BUR till Milou... Hmm, riktigt sååå hemsk som det kanske låter var det inte, men den var i ett stoooort behov av en städning kan man väl säga iaf. Efter bilen var dat bara att ta tag i huset med. Ut med alla mattor och dammsög, tråååååk!!


När jag var klar vid 17 så kutade jag och Combat ner till bussen och tog oss till Frölunda Torg där Hanna hämtade upp oss. En promenad i Trollskogen blev det och sedan agilityträning. Byggde upp starten från fredagenshoppbana fram till 5e hindret. Gick jättebra och är nöjd med den biten av träningen, såg dock på filmen från tävlingen att 2a hindret stod mer i vinkeö än vad jag tränade på, men skit samma :P Det jag är mest nöjd med från dagen träning är ingångerna till slalom... PANG rakt in i 300 knyck i första porten med 90graders vinkling... Han missade inte en enda gång, trodde faktiskt inte att han skulle klara det alls... :) Min underbara turbotuss :) ...(igår stod jag och sa till mina kursare att de måste lite på sina hundar... braaaa Sarah att du själv gör det)

Mindre nöjd var jag med kontaktfälten, där blir det att bli stanhårdigen på att han SKA stanna ALLTID till JAG säger OK. Idag tog han sig lite väl många egna friheter på den fronten tycker jag... Blev mycket bättre sedan i slutat som tur var i alla fall :)


Avslutade kvällen med en liten "fika" i våra rena fina hundträningskläder, på det anrika "Gyllene Måsen"... Milkshake & Chokladmuffins ...mumma! Men jag säger bara; MY GOD vad det finns för folk... Vi behövde absolut inte skämmas i våra kläder tycker jag. Det finns värre, tro mig!! :P


Tack för en skön avslutning på helgen Hanna!! Imorgon väntar jobbet igen...


Over and out.
(P.S. Sådana biltvättare som på bilden skulle man allt ha... eller nä, huuua, faktiskt skulle jag inte vilja det, men lite rolig var den allt måste ni hålla med om??) :P

Inga kommentarer: