söndag 5 april 2009

Pelkok gubbar, Peeelkok

Bilder & FILM kommer!!

Nu börjar det kännas att jag körde dubbla träningspass igår, plus att det blev några timmars dansande på Peacock i natt. Älska träningsvärk!!


Började som sagt dagen igår med att åka till gymmet efter att gått en liten runda med Combat30 minuter. Solade 11:00 och Combatpasset började 11:45, försökte hålla igen lite med tanke på att det väntade ett till pass efteråt, men det gick sådär. Har väldigt svårt att göra någonting halvdant... Hade 15 min paus till MRL-passet började så jag hann återhämta mej utan problem innan det satte igång. Till skillnad från BC´n som jag tycker är otroligt kul, så kör jag MRL endast för att det är sjukt bra träning, men riktigt tråkigt. Iofs så spelar det stor roll vad det är för instruktör, hon som hade passet igår gillade jag inte speciellt mycket så jag fick inte upp någon glädje alls under passet tyvärr, men brände gott gjorde det kan jag lova!!

Gick runt på stan lite efteråt och letade efter en skidjacka. Mamma skulle tvätta min nu efter Sälen, och det slutade i att den numera är pensionerad från sin skidkarriär. Tvättmaskinen beslöt sig för att även den pensionera sig vilket fick en eftereffekt på allt som var i den vid det tillfället :( Fanns knappt några skidkläder kvar så det var ett lönlöst försök, vill inte köpa något bara för att köpa heller. Det bästa vore om jag kan få låna syrrans skidkläder till Hemsedal nu och köpa nya till nästa säsong istället. Hoppas på det alternativet...

Ringde Cillen på väg upp till Avenyn för att se om hon skulle med ut på promenad i det helst sjuuuukt braiga vädret. Lite komiskt nog var även hon i stan, på väg till Buttricks med John och Jack. Så det blev att möta upp dem och njuta av den härliga vårkänslan som var i stan, näst intill sommar, ett tag till. Det verkligen kryllade av soltörstiga Göteborgare som gick runt i sina glassiga brillor, blev helt lycklig av att se allt liv, alla färger, alla leenden och känna värmen!! Vi satte oss på Berså och satt där fram till 17-någonting då vi var tvugna att slita oss för att hinna med allt man skulle innan kvällen. Fixade en del logistikfrågor och snälla Jack (utrustad med ett av Sveriges största tålamod??!) lånade sedan ut sin bil till mig och Cillen så vi kunde få ihop våra planer. Vi åkte och hämtade Combat och fortsattse till Cillen. Tog en tur upp i skogen och hittade en bra runda där hundarna verkligen stortrivdes, men fyyyy i helvete vad Combat såg ut efteråt... Jag hade LÄTT kunnat hyra ut honom som julgran (dock något illaluktande och lerig) efter den timmeslånga turen. Vi fixade lite Tacos hemma hos Cillen och bubblade med de vuxna i familjen ...eller, nej förlåt, det var ju det där med "våga vägra vara vuxen". Samlade faktiskt på mig massor av ovuxenpoäng under tiden jag var där :)
Vi fick slita oss till slut och åkte hem till mig för ombyte mm och sedan till sluuuut pallrade vi oss iväg till John. ...eller nej, sorry, my bad igen ...Jack bodde ju faktiskt där först, så det var hem till honom/dem, mycketmycket viktigt! ;) ...Sägar bara, sjuukt galet hus! Hann inte vara där så länge innan vi åkte vidare till stan eftersom vi va så sena, men den lilla tid vi var där var hysteriskt rolig. Ni får bilda er eran egna bild av orden; masker, rökmaskin, skohorn, cowboyhatt, kullerbytta, laserlampor, joker, vittvin i dricksglas med is...

Resten av natten tillbringades på Peacock vilt dansandes. Träffade på pappas kusin Mattis med, trevligt trevligt. Han är skön han! :P Myyycket skratt blev det även denna kväll & natt!! "Pelkok gubbar, peeeelkok!"
Tog morgonbussen hem vid 05:20 efter att mina hemnycklar fått åka "taxi" från Balltorp :D

Tack alla som bidrog till en sjukt kul kväll/natt!!

Dagen idag har bestått av hund, hund och lite till hund. Sov fram till 12:30 efter att ha tvingat mig att somna om vid 10. Blev upphämtad av Hanna lite innan 15 och åkte upp till klubben. Därifrån tog vi "slaskrundan" och kopplade på med ett varv runt Oxsjön. Lite drygt 1 timma i bra tempo tog turen. Hundarna verkar ha fått vårkänslor de med och levde lite sitt egna liv emellanåt, både jag och Hanna fick använda den arga rösten flera gånger. Ibland undrar man vad som tar åt de som turbotokarna... Den nya "leken" bestog av att så fort vi passerat en annan hund (vi har dem då alltid vid vår vänstersida antingen liggandes stilla eller gåendes i "fotposition"), självmant dra iväg i 200 knyck rakt fram utan att de fått "släppkommando". ICKE önskvärt!!
Efter promenaden hade jag min Fortsättnings/tävlings-agilitykurs som vi flyttat från 14:30-16:00 till 16:30-18:00 istället. Väldigt skönt! Allt gick bra men det var KAALLT!!! Vart tog sommaren vägen från igår kan man undra??!! Stannade kvar efter min kurs och tränade lite med Combat. Körde en del kontaktfält på balansen och "startträning", kontaktfälten gick helt OK men blir galen på starterna!!! Hjälpte sedan till på Cillens och Emmas kurs och därefter var det bärnade och kånkande av alla hinder bort från grusplanen som de ska fixa med imorgon, så ingenting fick stå kvar på planen. Det är den största nackdelen med agility, allt jäääääävla bäranade. Suckduck!! Man får väl se det som bra träning.
Var hemma vid lite efter 20 och nu har jag mest bara suttit och slappat framför TV och dator. Americas best dance crew går på MTV på söndagskvällar, kolla det säger jag bara!!

Hoppas ni haft en himla bra helg ni med!!

Ciao!!

4 kommentarer:

Gurra sa...

Ett litet tips om du vill ha en ny skidjacka... Cross outlett i kungsbacka har 70% på vinterkollektionen och har dessutom ganska mycket kvar... Är ju kanske inte lika bra som peak men iaf nästan ;)

Sarah Carlsson sa...

Hejsan Gurra, vem du nu är :P
Tackar för kommentaren och tipset, har hört det av lite andra folk med, så man får väl ta och pallra sig dit å kika :) Den måste ju matcha ihop med skidbyxorna med... Dagens I-landsproblem... :P

Emma sa...

Vet inte om jag nämnde för dej att jag ska bli bodypump instruktör? Åker på kurs nu i april så sen får du komma på mitt pass =)

Sarah Carlsson sa...

Nääää de har du inte. Kuuuul! Vilken anläggning/gym?? I´ll be there!!! Har ju själv haft funderingar på att det vore kul att utbilda sig till nån form av instruktör, får se vad det blir av det i framtiden :D