lördag 18 april 2009

Mycke hund, lite träning & lite fest

Tisdag 14/4:
Åkte upp efter jobbet till klubben med vårt lag "The homerunners". Vi ska ju ha debut på Öland om 1 vecka så vi tänkte träna lite tillsammans inför det. Planen är sedan att träna tillsammans 1 gång varannan vecka minst. Vi satsar på SM 2010!!


Det var helt grymt gott väder och fler som tänkt samma tanke som vi :) Tror vi nog var 10 pers och en sådär 16 hundar som tränade tillsammans till slut. Härliga hundliv!! Jag hade med mig en bana med en del tajta och snabba byten och svååår slalomingång. Banan hittade jag av en slump i Hannas blogg =) Är nöjd med träningen och speciellt en del av slalomingångarna. Hanna var inte med och tränande men kom upp sedan efter att vi var klara. Vi gick en kvällspromnad med hundarna och hittade en ny runda på militärområdet, med både lite grusväg och off track. Numera finns "Åke P´s runda" med i vårt promenadregister... Åke P är för övrigt en heeeet jägare som har en tvillingbror. ...iaf i vår fantasi :P




banan från Hannas blogg


Övre raden: Lisa, Patric, Lira, Benny & Combat
Nedre raden: Egon, Buddy & Vicky




Onsdag 15/4
Ingen hundträning denna dag, dock träning av mitt egna dökött. SportLife har öppnat en ny anläggning på "Nya Gamla Ullevi" som jag testade första gången denna eftermiddag eftersom det ligger nära kontoret. Körde BodyCombat som vanligt dock :P Vet inte om jag är så nöjd med den träningen faktiskt dock, kände inte att jag tog ut mig direkt. Hade en ganska skum känsla, musklerna kändes ansträngda och som att de jobbade, men blev aldrig riktigt påverkad konditionsmässigt eller trött egentligen. Vet inte heller om det kommer bli så många gånger som jag kommer köra på Ullevi. Visst är det nära kontoret, men jag tror nästan att det ändå är smidigare att åka hem emellan och lämna Combat hemma, och sedan åka in till stan igen. Passet började 17:40 och jag var hemma i Mölndal runt 20.

Torsdag 16/4
Hade bestämt med vår nya hundvän Collie-Emma att gå promenad och träna idag. Blev upphämtad av henne vid 17 och åkte upp till klubben. Där mötte även Hanna, Nettan och Karin upp och vi gick vår nyfunna "Åke P"-runda. Tyvärr blev det inte några bilder denna gång. Emmas Teo & Karins Nova är extremt lika, enda skillnaden är att Nova är 1/7 del av Teo´s storlek ungefär :D Så söta båda två!!

Tränade en del lydnad och lite freestyle eftersom Hanna & Nettan hade agilitykurs till 20:30. Väldigt nyttigt för min kära turbotok att träna annat än agility, speciellt när massor av andra männskor och hundar tränar på hinderna. Tyckte både lydnaden och freestylen gick bra faktiskt. Är sugen på att starta en lydnadstävling hyffsat snart, får ta och kolla upp vart det kan finnas någon i närheten inom ett par månader i alla fall ...ska bara få ihop det tidsmässigt med =) De som hade kurs körde en bana som vi tog 1 gång lite snabbt när de var klara. Nöjd med kvällen! :)

Hanna, Nettan & jag avslutade sedan på Gyllene Måsen med en "fika" som för mig även blev middag och kvällsmat. Tack för en härlig kväll tjejer!

Fredag 17/4
Idag var det sista dagen för min praktikant som gått med mig i 9 veckor. Kommer kännas tomt utan henne faktiskt. Tråkigt, tråkigt. Hon kommer gå långt den tjejen tror jag :)
Blev en promenad hemma i Mölndal och sedan lite tillfixning av mig själv. Vi var ett gäng som skulle in till stan å sätta oss och ta en lugn utekväll. Vi som tills slut hamnade på Vasastan var jag, Emma N, Lars, Jonathan, Cillen, Jossan och även min goa kompis Viktor och hans kusin Christian. Kul att kunna umågs med folk från olika "gäng". Emma & Cillen är ju från mitt "hundgäng", Lars är Emmas pojkvän och Jonatahan hans kompis, Jossan är Cillens kompis som jag träffat en hel del. Viktor är från början en kompis från våra landställen på Resö, men som jag även umgås med här hemma i GBG nu, Christian känner jag även sedan innan genom Viktor.

På uteserveringen fick man bara sitta om man skulle äta, så väldigt spontant kom några av oss på att vi var hungriga och vi fick ett bord ute =) Mmmmm va gott det var!! Oxfilé med pommes & biarnese-sås!! Yummy!! Kvällen förblev lugn, men var inte hemma för ens vid 4 ändå =)

Emma & Jossan
Gott, gott!!

Cillen och "en sån" ;)
En lyckad kväll var det definitift :) Dock sviiinkallt!!

Inga kommentarer: